رشد ۳۰ درصدی بازار پوشیدنی های هوشمند
سئو مئو: در شرایطی كه بازار محصولات فناوری چندان پررونق نیست، پوشیدنی های هوشمند به خصوص ساعت ها و مچ بندهای حفظ تناسب اندام بازار خوبی دارند.
به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، بااینكه این كسب و كار دو سه سالی است كه بعنوان یك كسب و كار جدی در دنیای فناوری مطرح شده، اما بازار آن رشد منظم و خوبی داشته است.بررسی های مؤسسه پژوهشی آی دی سی نشان داده است رشد این بازار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۴ درصد بوده كه به معنای فروش ۵۹.۳ میلیون واحد از این نوع دستگاه ها در مدت مورد اشاره است.اگر چه افزایش فروش پوشیدنی های هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ تا حدی ناشی از فرارسیدن ایام تعطیلات كریسمس باز بوده است، اما بررسی آمار سالانه فروش سال ۲۰۱۸ باز رونق این بازار را ثابت می كند.بر همین اساس در كل سال ۲۰۱۸، در حدود ۱۷۲.۲ میلیون واحد پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه و فروخته شده كه نسبت به سال ۲۰۱۷ در حدود ۲۷.۵ درصد افزایش نشان داده است. این در شرایطی است كه رشد فروش ابزار مذكور در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰.۳ درصد بوده است.در میان شركت های مختلف فناوری، اپل در صدر بازار پوشیدنی های هوشمند قرار داشته و ساعت هوشمند تولیدی آن محبوبیت قابل توجهی دارد. در مجموع ساعت های هوشمند ۳۴.۳ درصد از بازار پوشیدنی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند و اپل با فروش ۹.۲ میلیون واحد ساعت هوشمند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ رتبه اول را به خود مختص كرده است.بعد از این ساعت ها، هدفون های بی سیم و هوشمند باز بازار مناسبی دارند و ایرپاد اپل، پیكسل بادز گوگل و QC۳۵۱۱ شركت Bose رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند. رشد بازار این هدفون ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ برابر با ۶۶.۴ درد بوده و ۲۱.۹ درصد از كل این بازار را از آن خود كرده اند.بیشترین رشد در این بازار متعلق به شركت چینی هواوی است كه رشد خیره كننده ۲۴۸.۵ درصدی را برای خود ثبت كرده است. البته بازار فروش گوشیهای هوشمند هواوی باز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ رشدی ۴۳ درصدی را شاهد بوده است.