اقیانوس آبی تبلیغات برای استارت آپ ها
به گزارش سئو مئو معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این كه ۱۰ درصد از كل ترافیك بین الملل اینترنت ایران، مربوط به تبلیغات است، از اهمیت تأثیر تبلیغات در این فضا برای كسب وكارهای نوپا اطلاع داد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، تبلیغات آنلاین یكی از مؤثرترین روش ها برای كسب وكارهای مختلف است تا بتوانند میزان دسترسی خویش را بالا برند، مشتریان جدیدی پیدا كنند و جریان درآمدی خویش را تنوع ببخشند. در حالیكه گزینه های زیادی برای تبلیغات وجود دارد (از جمله روش PPC كه به معنای پرداخت به ازای هر كلیك است و تبلیغ كنندگان هر زمان كه یكی از تبلیغاتشان را كلیك می كنند، هزینه ای می پردازند و یا روش نمایش آنلاین تبلیغات و حتی تبلیغاتی كه در اپلیكیشن ها به معرض نمایش گذاشته می شود)، تبلیغات آنلاین می تواند كسب وكارهای نوپا را گرفتار دگرگونی كند.
تبلیغات، اقیانوس آبی شركت های نوپا
در این راستا امیر ناظمی – رئیس سازمان فناوری اطلاعات- با انتشار تصویر زیر، در توئیتر نوشت: تحلیل ترافیك بین الملل اینترنت كشور شاخص مناسب رفتار كاربران ایرانی و شناسایی فرصت هاست. ۱۰ درصد از كل ترافیك مربوط به تبلیغات است. شاخصی كه نشان داده است همچنان حوزه تبلیغات، یك اقیانوس آبی برای شركت های نوپا است و البته نیاز زیادی به رفع موانع هم دارد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، عبارت اقیانوس آبی نخستین بار در سال ۲۰۰۵، در كتاب راهبرد اقیانوس آبی عنوان شد كه نتیجه دو دهه تحقیق و مطالعه روی بیشتر از ۱۵۰ حركت استراتژیك دنیا در بیشتر از ۳۰ صنعت متفاوت در خلال ۱۰۰ سال قبل است. این رویكرد به كارگیری پیروی هم زمان از دو نوع استراتژی تمایز و استراتژی كاهش هزینه است و در عین حال مجموعه ای از روش ها و ابزارهای مدیریتی برای ایجاد یك فضای بازار جدید و بی رقیب را در اختیار سازمان ها قرار می دهد.
نویسندگان كتاب راهبرد اقیانوس آبی معتقد هستند كه تنها راه پیروزی در رقابت، توقف كوشش برای پیروزی در رقابت است و به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ، باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. بازاری كه در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سودآور وجود دارد.