در دایركت؛ توئیتر پیام های اهانت آمیز را فیلتر می كند

در دایركت؛ توئیتر پیام های اهانت آمیز را فیلتر می كند

سئو مئو: توئیتر قابلیت جدیدی اضافه كرده كه دایركت پیامهایی با محتوای اهانت آمیز را فیلتر می كند. این پیام ها در فولدری ذخیره و در این زمینه به كاربر آگهی داده می شود.
به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، توئیتر قابلیت جدیدی برای رصد پیام های خصوصی كاربران ارائه كرده است. این شبكه اجتماعی اعلام نمود مشغول آزمایش فیلتری برای «دایركت مسیج» ( پیام های مستقیم) با محتوای اهانت آمیز است. پیام هایی كه احیانا حاوی واژه های مشكوك هستند در یك فولدر به نام «پیام های اضافی» ذخیره می شوند. كاربران می توانند بطور دلخواه آنها را ببینند. چند خط اولیه از دایركت مسیج یا همان پیام مستقیم مذكور مخفی می شود و در عوض این عبارت دیده می شود: «این پیام مخفی شده برای اینكه حاوی محتوای اهانت آمیز است». در این حالت كاربر می تواند آنرا ببیند یا حذف كند. این در شرایطی است كه توئیتر امسال میلادی تلاش نموده با استفاده از فناوری، توئیت های اهانت آمیز را بدون نیاز به دخالت كارمندان انسانی حذف كند. هرچند چنین سیاست های الگوریتم محوری كارآمد هستند اما امكان دارد آنها نیز پیام هایی را به اشتباه مشخص كنند یا خیلی از نمونه های خطرناك را بدون فیلتر رها كنند. در كنار این مورد توئیتر خاصیت «مخفی كردن پاسخ ها»(hide replies) را نیز آزمایش كرد و گزارش توئیت های اهانت آمیز را تسهیل كرد. با این وجود بخش بزرگی از محتوای نامناسب و اهانت آمیز در توئیتر به شكل «دایركت مسیج» هستند كه حتی امكان دارد كاربران را دنبال نكنند. زنان و افراد رنگین پوست به خصوص در معرض آزار و اذیت آنلاین قرار دارند. اگر تنظیمات حساب كاربری فرد طوری باشد كه او بتواند پیام مستقیم از هر كاربر دیگری دریافت كند، توئیتر بطور خودكار آن پیام را در فایلی به نام «درخواست های پیام» قرار می دهد. علاوه بر آن توئیتر دارای خاصیت «فیلتر كیفیت» است كه پیام های بی ارزش را از این فولدر پاك می كند.

منبع: