فروش آنلاین اپراتور دوم زمینه تخلف را فراهم نمود
به گزارش سئو مئو معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام نمود: برپایه بررسی های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی حجم گسترده ای از سیم كارتهیی كه برای ارسال پیامكهای تبلیغاتی مزاحم از جانب متخلفان استفاده شده، از راه فروش آنلاین اپراتور ایرانسل واگذار شده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، مجید حقی اظهار داشت: فرایند فروش آنلاین سیمكارت در این شركت، زمینه سوءاستفاده متخلفان برای ارسال پیامك های تبلیغاتی مزاحم به مردم را فراهم نموده است.
وی درباره برخورد رگولاتوری با این مورد اظهار داشت: با عنایت به اهمیت مبحث در این زمینه به اپراتور ایرانسل اخطار لازم داده شده است و ضمن برخورد قانونی، به منظور پیشگیری از ادامه این تخلف و سوء استفاده از حقوق مردم، هم اكنون برپایه اعلام رگولاتوری این شركت موظف است تا ۲۴ ساعت آینده زمینه های سوءاستفاده و تخلف در این عرصه را از بین ببرد.
حقی تصریح كرد: نظارت بر نحوه واگذاری سیمكارت در جهت حفاظت از حقوق كاربران و پیشگیری از تضییع حقوق آنان در دستور كار سازمان قرار داشته و به منظور شفاف سازی، اطلاع رسانی لازم در این زمینه به طور مستمر ادامه دارد تا مردم برپایه قضاوت عمومی و متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق مشتركانشان، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام نمایند.
بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از تمامی مشتركان تلفن همراه درخواست نمود درصورت دریافت پیامك تبلیغاتی مزاحم، شماره سیمكارت ارسال كننده پیامك را به سرشماره ۱۹۵ ارسال نمایند تا این شماره ها در شبكه مسدود شوند.