درباره انحصار در بازار؛ آلمان از آمازون تحقیق می كند
سازمان ناظر بر قوانین آنتی تراست(ضدانحصار) آلمان تحقیقاتی را درباره آمازون و شیوه برخورد این پلت فرم با فروشندگان طرف سوم آغاز نموده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، سازمان ناظر آنتی تراست(ضدانحصار) آلمان تحقیقاتی جدید درباره رابطه آمازون با شرکت های طرف سومی که کالاهایشان را در پلت فرم می فروشند، آغاز نموده است. «آندراس موند» رئیس دفتر فدرال کارتل در مصاحبه ای اظهار داشت: ما الان مشغول تحقیق درباره تاثیر آمازون بر شیوه تعیین قیمت کالاهای فروشندگان طرف سوم در این پلت فرم هستیم. این درحالی است که آلمان بعد از آمریکا، دومین بازار بزرگ آمازون بشمار می رود. طی ماه های اولیه شیوع ویروس کرونا و هنگامیکه خیلی از فروشگاه ها تعطیل بودند، خیلی از مشتریان برای خرید به فضای آنلاین هجوم آوردند. بگفته موند در این زمان شکایات زیادی در خصوص آن وجود داشت که آمازون برخی فروشندگان را به سبب قیمت بالای کالاهایشان مسدودکرده است. او در این زمینه اضافه کرد: آمازون نباید قیمت ها را کنترل کند. این شرکت به درخواست های در خصوص دریافت اطلاعات از دفتر ما پاسخ داده و الان مشغول ارزیابی بیانیه ها هستیم. از طرف دیگر سخنگوی آمازون نیز در این زمینه اعلام نمود قوانین این شرکت طوری طراحی شده تا شرکای آن قیمت های رقابتی ارائه نمایند.