واتس اپ در آلمان زیر ذره بین رفت
به گزارش سئو مئو رگولاتور آلمان از واتس اپ و سایر سرویسهای پیام رسان درباره نحوه نگهداری اطلاعات خصوصی كاربران و وضعیت حریم خصوصی در صورت امكان ارسال پیام میان پیام رسانهای مختلف تحقیق می كند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، دفتر کارتل فدرال آلمان ضمن اشاره به نقض احتمالی قانون پشتیبانی از مصرف کننده، اعلام نمود تحقیقاتی را درباره سرویسهای پیام رسان گشوده است و این تحقیقات احیانا به رگولاتورها کمک خواهد نمود دریابند اگر ارسال پیام میان اپلیکیشنهای پیام رسان امکان پذیر شود آیا کاربران می توانند سرویسهایی را انتخاب کنند که اقدامات بیشتری برای حفظ حریم خصوصی انجام می دهند.
اندرس مانت، رئیس دفتر کارتل فدرال آلمان در اطلاعیه ای اعلام نمود این مورد سوال برانگیز است که آیا این سرویسها از اطلاعات شخصی کاربران حمایت می کنند و این حمایت تا چه حدی انجام می گیرد. این تحقیقات همینطور این مورد را مورد بررسی قرار خواهد داد که در صورت امکان ارسال پیام بین اپلیکیشنهای پیام رسان، آیا مصرف کننده می تواند سرویسی را انتخاب نماید که حمایت بهتری از اطلاعات کاربران فراهم می آورد.
واتس اپ پر استفاده ترین پیام رسان برای آلمانیهایی است که از دستگاههای اندرویدی استفاده می نمایند و طبق آمار استاتیستا، روزانه بیشتر از هفت میلیون کاربر دارد. مسنجر فیسبوک با ۲.۸ میلیون کاربر روزانه و اسکایپ مایکروسافت با ۱.۸ میلیون کاربر روزانه، در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
واتس اپ که متعلق به فیسبوک است اطلاعات محدودی را با این شرکت برای کمک به شناسایی کاربران به اشتراک می گذارد و اطلاعاتی که به تبلیغات هدفمند در فیسبوک کمک نماید را ارائه نمی نماید. این شرکت اعلام نموده تنها در صورت موافقت رگولاتورهای حریم خصوص ایرلند که مقر فعالیت های اروپایی فیسبوک است، چنین اطلاعاتی را به اشتراک خواهد گذاشت.
فیس بوک آخرین بار در مورد نحوه ردیابی استفاده وب توسط کاربران این شبکه اجتماعی هدف تحقیقات ضدانحصارطلبی رگولاتور آلمان قرار گرفت. درخواست تجدیدنظر فیسبوک برای حکمی که در سال ۲۰۱۹ صادر شده بود و این شرکت را ملزم کرده بود جمع آوری و استفاده از اطلاعات و یکی کردن آنها با حسابهای فیسبوک کاربران بدون کسب رضایت آنها را متوقف نماید، اوایل سال جاری رد شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اقدام رگولاتور آلمان در استناد به قانون ضد انحصارطلبی در مورد اطلاعات در ارتباط با حریم خصوصی کاربران، اقدام جدیدی به حساب می آید. این رگولاتور تحت قانون مصرف کننده قدرت ندارد به یک شرکت برای متوقف کردن رفتار خاصی دستور دهد.
منبع: seomeo.ir