رسیدگی به شكایات اتباع در سامانه 195

رسیدگی به شكایات اتباع در سامانه 195

به گزارش سئو مئو مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری از رسیدگی به شكایات اتباع غیر ایرانی در سامانه 195 آگاهی داد و اظهار داشت: اتباع غیر ایرانی با داشتن مدارك هویتی معتبر می توانند حداكثر سه سیمكارت فعال تلفن همراه به نام خود خریداری كنند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، چند روز پیش فرشته حسینی – بازیگر افغان سینمای ایران – در اینستاگرام نوشت: وقتی خواهر کوچکم نتوانست در مدرسه آنلاین شرکت کند، مادرم متوجه شد که برای سیم کارتش مشکلی به وجود آمده، به مخابرات می رود و مشکل را می گوید و به مادرم می گویند که صاحب سیمکارت باید بیاید. مادر من خودش نمی تواند سیمکارت بخرد چون مدارک اقامتی اش، کارت آمایش است و حالا به مادرم سیمکارت جدیدی نمی فروشند.
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در واکنش به این مساله اعلام کرد: هیچ محدودیتی برای واگذاری سیمکارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند وجود ندارد. برای واگذاری سیمکارت به مادر ایشان، هیچ استعلامی از سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است. این بدان معناست که دفتر خدمات ارتباطی، از وظایف خود تخطی کرده است. به او گفته اند سیمکارت به شما نمی دهند، تا چند تومان پول بیشتر بگیرند و نقره داغش کنند.
در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- اظهار داشت: اگر اتباع غیرایرانی در مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی گرفتار مشکل شده و این دفاتر از ارائه خدمت به آنان اجتناب کنند، می توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https: //۱۹۵.cra.ir یا تماس با شماره ۱۹۵ شکایت خودرا از این دفاتر ثبت کنند.
وی ادامه داد: به شکایات اتباع غیرایرانی در مورد عدم ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت فوری رسیدگی می شود.
قره داغی درباره تعداد سیمکارت هایی که اتباع غیر ایرانی می توانند تهیه کنند، اظهار داشت: اتباع غیر ایرانی با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، گذرنامه معتبر، کارت هویت و کارت سبز می توانند حداکثر سه سیمکارت فعال تلفن همراه به نام خود خریداری کنند.

منبع: