9سالگی رایتل، سال سود و صعود

9سالگی رایتل، سال سود و صعود

سئو مئو: 30 آبان 99 شركت خدمات ارتباطی رایتل وارد نهمین سال روز آغاز فعالیت اش شد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بنابراعلام روابط عمومی رایتل، این اپراتور در روز ۳۰ آبان سال ۱۳۹۰، طی مراسمی با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شستا، مدیرعامل شرکت تامین تله کام و معاون وزیر ارتباطات و فنــاوری اطلاعات، بعنوان نخستین اپراتور ارائه دهنده خدمات نســل سوم تلفن همراه، با نام تجــاری «رایتل» رونمایی گردید.
همین طور در روز اول آذر ســـال ۱۳۹۰ طی یک نشست خبری و در حضور اصحاب رسانه، نخستین تماس تصویری رایتل برقرار شد.
بااینکه این اپراتور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خودرا با برند رایتل آغاز کرد، اما تاسیس شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سال ۱۳۸۶ با هدف فعالیت در حوزه فن آوری های نوین اطلاعات و ارتباطات بود و در امتداد گسترش دامنه کارهای خود، در سال ۱۳۸۹ موفق به ستاندن پروانه اپراتور سوم تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انحصار دو ساله جهت ارائه خدمات نسل سوم موبایل شد و تمامی تلاش خودرا معطوف به ورود سریع به بازار مخابرات ایران کرد تا بدین ترتیب بعنوان نسل جدید ارتباطات به جامعه ایرانی معرفی شود.
دستاورد رایتل
یاسر رضاخواه مدیرعامل رایتل دستاورد رایتل در شش ماه نخست سال ۹۹ را به شرح زیر اعلام نمود:
“شرکت خدمات ارتباطی رایتل موفق شد در سایه حمایت های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و اتخاذ تدابیر هیات مدیره خود با رشد ۱۱۰۷ درصدی سود ناخالص و کاهش ۳۴ درصدی هزینه های مالی از مقدار زیان عملیاتی و خالص ۲۳ و ۸۶ میلیارد تومان در شش ماه ابتدایی سال ۹۸ به سود عملیاتی و خالص ۱۵۶ و ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ برسد.
درباب شاخص رشد اینترنت مصرفی مشترکین رایتل، باتوجه به شرایط به وجود آمده و محدودیت های شیوع ویروس کرونا و تلاش شبانه روزی کارکنان رایتل در امتداد ارائه خدمات با کیفیت، افزایش ۶۲ درصدی بیشینه ترافیک مصرفی روزانه در شش ماه ابتدای سال ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال ۹۸ و شکسته شدن رکورد مصرف اینترنت ماهانه این اپراتور و افزایش ۳۵ درصدی درآمد دیتای مصرفی مشترکین، صورت گرفت.
از سویی دیگر، رایتل با ارائه طرح های تجاری متنوع و خدمات مقرون به صرفه، نظیر مکالمه رایگان درون شبکه و همین طور ثابت نگه داشتن قیمت اینترنت بیش از پیش در کنار هموطنان عزیز خود بوده که منجر به جذب بیش از ۵۰۰ هزار مشترک جدید و رشد چشم گیر مشترکین فعال یک ماهه در شش ماه ابتدایی سال ۹۹ و افزایش ۱۳۲ درصدی درآمد حاصل از فروش سیمکارت شده است.”

اهداف رایتل
رضاخواه همین طور در گفتگوی اخیر خود با نشریه داخلی رایتل (راینو) افق های پیش روی رایتل را به شرح زیر برشمرد:
“کسب جایگاه مطلوب در صنعت ارتباطی کشور، ارتقای کیفیت سرویس و افزایش رضایت مندی مشترکین، پیمانکاران، کارکنان و سهامداران همچون طرح و برنامه های آینده رایتل شمرده می شود.
همین طور ایفای نقش کلیدی رایتل بعنوان هلدینگ ارتباطی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بتواند در هوشمندسازی صنایع و هوشمندسازی شهرها و پیشرفت کشور از مسیر هوشمندسازی از دیگر اهداف این اپراتور بشمار می رود.”

منبع: