حاكمیت سایبری خارج از كشور-۸ وضع قوانین جدید برای كنترل گوگل و فیسبوك در انگلیس

حاكمیت سایبری خارج از كشور-۸ وضع قوانین جدید برای كنترل گوگل و فیسبوك در انگلیس

سئو مئو: واحد جدیدی در سازمان رقابت و بازارهای انگلیس قوانین جدیدی برای كنترل شركت های فناوری همچون گوگل و فیسبوك در حوزه تبلیغات دیجیتال وضع كرده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، دولت انگلیس سال آینده میلادی قوانین جدید رقابت را ارائه می کند تا به گوگل و فیسبوک اجازه ندهد بر شرکت های کوچک سلطه و از مشتریان سواستفاده کنند. این قانون توسط یک واحد مخصوص در سازمان «رقابت وبازارهای انگلیس»(CMA) اجرا می شود. واحد تازه تاسیس شده به نام « بازار دیجیتال»، از ماه آوریل فعالیت خودرا آغاز نموده و احیانا قدرت تعلیق و مسدود کردن تصمیم شرکت های فناوری را دارد و در صورت عدم همخوانی با قوانین، می تواند جریمه های مالی وضع کند. بگفته سازمان رقابت و بازارهای انگلیس، گوگل و فیسبوک بر بازار تبلیغات دیجیتال انگلیس سلطه دارند. به طوریکه از ۱۴ میلیارد پوندی که در ۲۰۱۹ صرف هزینه تبلیغات دیجیتال شده، ۸۰ درصد در این دو شرکت صرف شده است. هر دو شرکت آمریکایی اعلام نموده اند با دولت و قانونگذاران انگلیس در حوزه تبلیغات دیجیتال همکاری می کنند، همچون آنکه به کاربران اختیارات بیشتری درباره کنترل اطلاعات و تبلیغاتشان می دهند. بگفته دولت انگلیس شرکت های فناوری باید درباره شیوه کنترل اطلاعات مشتریان شفاف سازی کنند و از طرف دیگر محدودیت هایی که سبب می شود استفاده از پلت فرم های رقیب محدود شود نیز حذف خواهند شد. واحد «بازار دیجیتال» سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس» سال جاری میلادی اعلام نموده بود باید قوانین جدیدی برای کنترل شرکت های بزرگ فناوری وضع شود.

منبع: