تغییر سیاست حریم خصوصی واتساپ به تاخیر افتاد
سئو مئو: اپلیکیشن پیام رسان واتساپ اجرای سیاست حریم خصوصی جدیدی که اوایل ماه میلادی جاری اعلام نموده بود را به دنبال سردرگمی و واکنش منفی کاربران، به تاخیر انداخت.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، شرکت واتساپ در یک پست وبلاگ اعلام نمود ما از افراد بسیاری درباره سردرگمی زیادی که درباب آپدیت سیاست حریم خصوصی واتساپ وجود دارد، شنیدیم و اطلاعات نادرست زیادی انتشار یافته که موجب نگرانی شده و مایل هستیم به همه کمک نماییم اصول این پیام رسان و حقایق را درک کنند.
واتس اپ قبل از این از کاربران خواسته بود تا هشتم فوریه با سیاست جدید موافقت کنند اما حالا این مهلت را تا ۱۵ ماه مه به تعویق انداخته است و تلاش می کند این تغییرات را بیشتر توضیح دهد.
واتس اپ یک پیام رسان رمزگذاری شده سرتاسری است یعنی پیامها تنها توسط ارسال کننده و گیرنده می توانند خوانده شوند و این پیامها در سرورهای فیسبوک – شرکت مادر واتساپ – ذخیره نمی شوند. اما واتساپ با جدیت در حال توسعه پتانسیلهای تجاری است.
سیاست حریم خصوصی به روزرسانی شده در نظر داشت به کاربران اعلام کند تعدادی از کسب وکارها به زودی از سرورهای فیسبوک استفاده می نمایند تا پیامهایشان با مصرف کنندگان را در این سرورها ذخیره کنند. فیسبوک اعلام نموده که به این پیامها برای هر نوع تبلیغات هدفمندی که باشند، دسترسی نخواهد داشت. زبان بکار گرفته شده در وضعیت به روزشده استفاده از خدمات واتس اپ، موجب نگرانی افراد بسیاری درباره احتمال دسترسی فیسبوک به پیامهای خصوصی آنها شده است.
واتس اپ اعلام نمود این مساله درست نیست و همه پیامهای شخصی مبادله شده میان دوستان و اعضای خانواده همچنان رمزنگاری شده می مانند. این شرکت اعلام نمود بااینکه حالا همه بوسیله واتساپ خرید نمی کنند اما تصور می نماییم که در آینده افراد بیشتری از این طریق خرید خواهند کرد و لازم است که از این خدمات باخبر باشند. این به روزرسانی سیاست حریم خصوصی، امکان اشتراک گذاری اطلاعات با فیسبوک را توسعه نمی دهد.
این سردرگمی اخیر چالش فیسبوک در متقاعد کردن کاربران به جدی گرفته شدن حریم خصوصی آنها توسط این شرکت را بارز کرد. زبان مورد استفاده در سیاست به روز شده مشابه مقرراتی است که در سال ۲۰۱۶ اعلام شدند اما فیسبوک از آن زمان با مسائل مختلفی در زمینه حریم خصوصی روبرو شده است که شامل پرداخت پنج میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا بوده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک پیام رسانی خصوصی را یک اولویت اصلی قرار داده که به مفهوم قرار گرفتن واتساپ تحت کنترل بیشتر فیسبوک است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، واکنش منفی کاربران به تغییرات اخیر سیاست حریم خصوصی واتساپ موجب رشد یکباره کاربران جدید اپلیکیشنهای رقیب نظیر سیگنال و تلگرام شده است.