نتایج بررسی ها نشان می دهد؛ كم كاری فیسبوك برای مقابله با دروغ پراكنی انتخاباتی در آمریكا

نتایج بررسی ها نشان می دهد؛ كم كاری فیسبوك برای مقابله با دروغ پراكنی انتخاباتی در آمریكا

نتایج بررسی های یک گروه مدافع حقوق مدنی در آمریکا نشان میدهد فیسبوک در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال قبل این کشور با انتشار اطلاعات دروغ مقابله جدی نکرده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، طبق گزارش گروه اواز که مبتنی بر تحلیل ۱۰۰ صفحه بسیار محبوب در فیسبوک است، پست ها و مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط این صفحات از ماه مارس تا اکتبر بیش از ۱۰ میلیارد بار مشاهده شده اند.
بررسی مورد اشاره حاکیست در این صفحات اطلاعات غلط فراوانی در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ وجود داشته و ۱۰۰ مطلب برتر و مهم تر این صفحات طی بازه زمانی سه ماهه ۱۶۲ میلیون بار مشاهده شده اند و فیسبوک برای حذف این مطالب یا تصحیح آنها هیچ اقدامی نکرده است.
اگر چه فیسبوک مدعی است با افزودن برچسب هایی تلاش نموده روند نشر اخبار دروغ را متوقف نماید، اما واقعیت آنست که در عمل تلاش زیادی برای متوقف کردن روند بازتولید و به اشتراک گذاری این خبرها انجام نشده و محتواهای دروغین و گمراه کننده هر یک میلیون ها بار دیده شده اند و مجموع این محتواها میلیاردها بار مطالعه شده اند.
این گزارش در شرایطی انتشار یافته که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک مقرر است به زودی در کنگره آمریکا حاضر شده و به سوالاتی در مورد نقش این شبکه اجتماعی در نشر گسترده اخبار و اطلاعات دروغین انتخاباتی پاسخ دهد. زاکربرگ همراه با جک دورسی مدیر عامل توئیتر و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در تاریخ ۲۵ مارس در کمیته تجاری و انرژی کنگره حضور می یابند.
سخنگوی فیسبوک در واکنش به انتشار گزارش مورد اشاره روش انجام آنرا غلط دانسته و محتوای آنرا رد کرده است. از طرف دیگر فیسبوک لیستی از کوشش های خود برای مسدود کردن صفحات حاوی مطالب دروغ انتخاباتی را منتشر نموده است.