قوانین جدید وضع می شوند؛ اخطار دولت هند به پلت فرم های انتشار ویدئو
به گزارش سئو مئو به قول وزیر فناوری هند پلت فرم های انتشار ویدئو و فیلم در این کشور باید مسئولیت محتوای انتشاری خویش را برعهده گیرند و درهمین راستا قوانین جدیدی وضع شده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری هند روز گذشته اعلام نمود خدمات انتشار ویدئو باید در قبال محتوا و فیلم هایی که به نمایش می گذارند، مسئول شناخته شوند. همین طور وی از قوانینی که ماه گذشته برای چنین محتوایی وضع شده بود، دفاع کرد. این در حالیست که هند قوانین سختگیرانه تری بر شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و توئیتر وضع کرده است. بر طبق قوانین جدید که «راهبردهای واسطه ای و کدهای اخلاقی رسانه های دیجیتال» (Intermediary Guidelines and Digital Media Ethics Code) نام دارد، شرکت هایی مانند نتفلیکس و پرایم ویدئو (متعلق به آمازون) باید محتوای خودرا بر طبق سن تماشاچیان دسته بندی کنند. در این میان پلت فرم هایی مانند پرایم ویدئو و نتفلیکس که محتوا را بطور مستقیم در اینترنت عرضه می کنند، به سبب محتوای نامناسب یا اهانت به اعتقادات مذهبی با شکایات انبوهی در هند روبرو هستند. ماه گذشته به سبب پخش محتوایی که اهانت به اعتقادات مذهبی بود، پلیس هند یکی از مدیران ارشد اجرای پرایم ویدئو آمازون را به مدت دو ساعت بازجویی کرد. آمازون هم مجبور شد بطور رسمی عذرخواهی کند. همین طور پراساد در قسمتی از سخنان خود اعلام نمود اگر شرکت های مختلف حق تولید محتوا دارند، پس افراد هم حق شکایت دارند. طبق قوانین جدید هند شرکت های فناوری همچون پلت فرم های انتشار ویدئو باید مکانیسمی برای رسیدگی به شکایات تنظیم و مدیران ارشدی برای هماهنگی با نیروهای مجری قانون تعیین کنند.