بر اساس اسناد دادگاه؛ طرح گوگل برای دستیابی به مزیت رقابتی در بازار تبلیغات فاش شد
سئو مئو: بر طبق اسناد دادگاهی انتشار یافته گوگل طرحی را اجرا کرده تا با بهره گیری از آن در مذاکرات قیمت ها با آگهی دهندگان دست بالا را داشته باشد.
به گزارش سئو مئو به نقل از تلگراف، طبق اسناد دادگاهی گوگل با اجرای طرحی به مزیت رقابتی بر دیگر رقبا دست یافته است. این شرکت فناوری که اکنون درگیر یک پرونده آنتی تراست (ضدانحصار) در آمریکا است، طرحی به نام «پروژه برنانک» را اجرا کرده تا با بهره گیری از آن به سرورهای انتشار دسترسی یابد و در مذاکرات قیمت ها با آگهی دهندگان دست بالا را داشته باشد. به نوشته نشریه وال استریت ژورنال، وکلای ایالت تگزاس در این پرونده، ادعا می کنند این طرح به گوگل مزیت رقابتی بر دیگر ابزارهای خرید تبلیغات می داد. ادعای مذکور در اسناد دادگاهی وجود داشت بطور آنلاین انتشار یافته بود. البته این اسناد بعداً حذف شد و بجای آن یک نسخه اصلاح شده، منتشر گردید که ارجاعات به پروژه مذکور گوگل در آن وجود نداشت. این نسخه ویرایش شده حاوی اطلاعیه ای از جانب Google است. این شرکت ادعا می کند ابزارهای آن، مانند روش های خرید رقابتی، از داده های تاریخی برای مدل سازی پیشنهادات قیمت بهینه استفاده می نمایند تا نرخ برد را برای آگهی دهندگان بهبود دهند. گوگل یک بورس بزرگ تبلیغاتی را مدیریت می کند که در آن منتشر کنندگان و آگهی دهندگان، تبلیغ ها را خرید و فروش می کنند. همین طور این شرکت نماینده خریداران و فروشندگان در همین بازار نیز هست و تبلیغات روی یوتیوب و موتور جستجوی خودرا نیز می فروشد. گوگل در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱۴ میلیارد دلار به شرکای ناشر آگهی خود پرداخته که نسبت به ۱۰ میلیارد دلار پرداخت شده در سال ۲۰۱۵ بیشتر است. ناشران در صورت استفاده از محصولات گوگل می توانند ۷۰ درصد درآمد را حفظ کنند که این رقم بالاتر از متوسط بازار است.
منبع: سئو مئو