استیكر كپشن به استوری اینستاگرام افزوده شد
به گزارش سئو مئو اینستاگرام ˮاستیکر کپشنˮ جدیدی برای ویدئوها در استوری و ریلز عرضه نمود که به کاربران اجازه می دهد بدون صدا ویدئوها را مشاهده کنند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، افزودن این خصوصیت استفاده از اینستاگرام را برای کاربران کم شنوا یا ناشنوا راحتتر می کند و راهی برای تماشای ویدئوها برای کاربرانی است که نمی خواهند در مکانی که هستند صدای ویدیو شنیده شود یا نمی خواهند از هدفون استفاده کنند.
برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید ابتدا ویدیوی جدید را با استفاده از دوربین استوری یا ریلز (Reels) در اپلیکیشن اینستاگرام ضبط کنند یا ویدیویی را از گالری تصاویر گوشی برای بارگزاری در اینستاگرام انتخاب کنند. سپس بخش استیکرها را باز کرده و استیکر کپشنز (Captions) را انتخاب کنند که صدا را به متن تبدیل می کند. همینطور می توانند استایل، محل قرارگیری کپشن و متن و رنگ را ویرایش کنند تا با محتوایشان همخوانی داشته باشد. هنگامی که کاربر محتوای را ارسال می کند، کپشن در کنار ویدیو ظاهر می شود.
این خصوصیت ابتدا تنها به زبان انگلیسی و در کشورهای انگلیسی زبان موجود خواهد بود اما اینستاگرام می خواهد این خصوصیت را به کشورها و زبانهای دیگر هم عرضه نماید. این خصوصیت ابتدا در استوری عرضه می شود و سپس تست آن در سرویس ریلز شروع می شود.
استیکر کپشن سال قبل که در دست توسعه بود برای اولین بار کنار استیکرهای جدید دیگر مشاهده شده بود. فیسبوک که شرکت مادر اینستاگرام است، برای شبکه اجتماعی خود هم در حال ساخت یک استیکر کپشن است. تست این استیکر در بهار با شماری از کاربران اینستاگرام شروع شد.
این خصوصیت جدید تنها چند هفته بعد از اعلام قابلیت کپشن در تیک تاک با عنوان “اتو کپشن”، ارائه شد. با این وجود این دو محصول متفاوت هستند. اتو کپشن به شکل اتوماتیک صحبت را از ویدیوی تیک تاک به زبانهای انگلیسی و ژاپنی ترجمه می کند اما خود متن قابل سفارشی شدن نیست و بینندگان می توانند آنرا از قسمت پنل برنامه غیرفعال کنند. این خصوصیت هنوز به شکل گسترده مورد استفاده قرار نگرفته و خیلی از تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک همچنان تمایل دارند از کپشنهایی که خودشان تولید می کنند یا از اپلیکیشنهای دیگر استفاده کنند.
بر اساس گزارش تک کرانچ، اینستاگرام پیش از این پشتیبانی از کپشن را به بخشهای Threads و IGTV اضافه کرده بود اما توسعه آن به استوری و ریلز تأثیر بیشتری خواهد داشت چونکه استوری اینستاگرام به تنهایی روزانه توسط بیشتر از ۵۰۰ میلیون نفر استفاده می شود.