با برپایی نمایشگاه مجازی محقق می شود برگزاری دیجی كالای حوزه هوافضا در كشور
به گزارش سئو مئو یک تیم نوآور درصدد است تا در تابستان سالجاری نمایشگاه مجازی هوافضا را با مشارکت شرکتهای تولیدکننده این حوزه برگزار کند.
مهران محمدزاده، مدیر گروه تیم نوآور نمایشگاه هوایی مجازی در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی مجازی، اظهار داشت: با عنایت به این که حوزه هوافضا از حوزه های مورد علاقه طیف وسیعی از مردم است و لبه فناوری و مظهر پیشرفت هرکشوری محسوب می شود؛ در سطح بین الملل در زمان های از قبل تعیین شده، نمایشگاه های هوافضا در کشورهای مختلف برگزار می گردد.
وی نمایشگاه های هوافضا را محلی برای معرفی و فروش محصولات شرکتهای مطرح از قبیل ایرباس و بوئینگ دانست و افزود: اما با عنایت به این که این نمایشگاه ها در بازه های زمانی چند روزه و در کشور خاصی برگزار می گردد و بازدید بعضی از آنها محدود به مدیران و کارشناسان حوزه هوایی است، ازاین رو عامه مردم فرصت بازدید از این نمایشگاه ها را ندارند و از طرفی هزینه های رفت و آمد هم چالش دیگری است که پیش روی آنها قرار دارد.
محمدزاده تصریح کرد: بر این اساس با راه اندازی نمایشگاه هوایی مجازی، این فرصت برای کلیه علاقه مندان فراهم می شود که در هر زمان و مکانی از منزل یا محل کار خود از نمایشگاه هوایی مجازی برگزار شده، بازدید کنند و از طرفی شرکتهای تولیدکننده محصولات هوایی هم می توانند با هزینه خیلی کمتر به معرفی محصولات خود بپردازند.
وی عدم ایجاد محدودیت در زمان معرفی محصول و تحمیل هزینه جابجایی و غرفه سازی را از دیگر مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی هوافضا نام برد.
مدیر گروه تیم نوآور نمایشگاه هوایی مجازی با تکیه بر اینکه کلیه افراد می توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند، افزود: کلیه نهادهای دولتی و خصوصی تولید کننده محصول هوایی می توانند در این نمایشگاه غرفه داشته باشند و به معرفی و تبلیغ محصولات تولیدی خود بپردازند.
وی در مورد مشارکت نهادهای مالی مانند صندوق های پژوهش و فناوری در این نمایشگاه، تصریح کرد: تابحال جلسات حضوری با نهادهای مالی و صندوق های پژوهش و فناوری را برای حضور و معرفی این نمایشگاه برگزار کردیم، ولی حمایتی از این رویداد نکردند و تنها مرکز رشد پژوهشگاه هوافضا از راه واگذاری محل استقرار هسته نوآور نمایشگاه هوایی مجازی از تیم ما حمایت کرده است.
محمدزاده ضمن اشاره به رویکرد تجاری سازی این نمایشگاه برای محصولات دانش پایه حوزه هوافضا، خاطرنشان کرد: این رویداد و نمایشگاه هوایی مجازی می تواند محلی برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های محصولات هوایی ملی و بین المللی و تجاری سازی فناوری ها و محصولات دانش بنیان پایه هوافضا موثر باشد و نقشی مشابه دیجی کالای هوافضایی را در سطح ملی و بین المللی بازی کند.
وی زمان رونمایی و معرفی نهایی نمایشگاه هوایی مجازی را در تابستان سالجاری دانست و اظهار داشت: محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه های هواپیما، بالگرد، پهپاد، موتور و یا سایر زیرسامانه های در رابطه با محصولات هوافضایی است. همینطور می تواند زیرساخت های تست و آزمون در حوزه هوافضا در سطح نهادهای دولتی و خصوصی و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را هم معرفی نماید.
به نقل از ایشان، سایت نمایشگاه هوایی مجازی به آدرس www.virtualAerospacExpo.com است.
منبع: seomeo.ir