در گزارش مدیر عامل همراه اول مطرح شد؛ ورود به جامعه 100 میلیونی و سرمایه گذاری گسترده در كسب و كارها
گزارش عملکرد سالیانه همراه اول با تمرکز بر بخش های استراتژیک در حضور صاحبان سهام قرائت و پیشگامی اپراتور اول در حوزه هوشمندسازی با تاکید بر مستندات آماری اعلام گردید.
به گزارش سئو مئو به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور ۹۰.۹ درصدی سهامداران در سالن اجتماعات برج ستاره ونک تهران برگزار و گزارش های هیأت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی درمورد عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ استماع و درباره سود تقسیمی تصمیم گیری شد.
در این مراسم مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول با عرضه گزارش عملکردی از فعالیتهای سال قبل شرکت ارتباطات سیار ایران، ضمن ابراز خشنودی از کسب رتبه یک در بهره وری کل عوامل و بازده فروش در گروه ارتباطات مخابرات در بیست و سومین رتبه بندی شرکتهای برتر ایران اظهار نمود: همراه اول همینطور توانست تندیس های جایزه ملی تعالی سازمانی و جایزه ملی مدیریت مالی را در سال قبل کسب کند.
وی به اهم اقدامات صورت گرفته اپراتور اول تلفن همراه در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و اظهار داشت: مدیریت بالانس ترافیک برای عرضه بهترین تجربه به مشتری در روزهای کرونا و برقراری قرنطینه و عرضه خدمت به ستاد ملی کرونا با سرشماره ۴۰۳۰ بخشی از اقدامات بود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همینطور از رشد چندین برابری و گاها تا ۱۰ برابری استفاده از برنامه های کابردی داخلی اطلاع داد و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های لازم برای عرضه سرویس به تقاضای بیشتر از دو برابری از سمت مشتریان و ایجاد بستر امن برای سازمان ها، موسسات، دانشگاه ها برای برگزاری جلسات و کلاس های مجازی بخشی از کارهایی بود که در این دوران صورت گرفت. توسعه پلت فرم شاد، بزرگترین اقدام سال قبل همراه اول
اخوان بهابادی توسعه پلت فرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش که توانسته فعالیتهای آموزشی را برای ۱۴۷ هزار مدرسه فراهم آورد را از بزرگترین اقدامات سال قبل همراه اول عنوان نمود که به کمک امر آموزش در دوران کرونا آمد و اظهار نمود: توفیق داریم حضور بیشتر از ۷۵۰ هزار معلم، ۱۴۷ هزار مدرسه، بیشتر از ۱۳ میلیون دانش آموز احراز هویت شده و بیشتر از ۱۲۴ هزار مدیر را در این پلت فرم داشته باشیم؛ همینطور امکان فعالیت همزمان ۲.۷ میلیون نفر روی این پلت فرم فراهم است و بیشتر از ۱۳ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر قرار دارند. وی درباره دستاوردهای توسعه بازار، فروش و خدمات مشتریان در سال ۱۳۹۹ هم اظهار داشت: برای اولین بار موفق شدیم حضور ۱۰۰ میلیون مشترک را در شبکه همراه اول داشته باشیم که نسبت سیمکارت های اعتباری به سیمکارت های دائمی حدود ۸۰ به ۲۰ درصد است. این در حالی ست که سال قبل جذب بیشتر از ۱۰.۵ میلیون مشترک اعتباری هم داشتیم. رشد سهم بازار سیمکارت های فعال همراه اول در سال ۱۳۹۹
اخوان بهابادی سهم بازار سیمکارت های فعال همراه اول برپایه گزارش فصل چهارم ۱۳۹۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را ۵۳.۶ درصد عنوان نمود و از رشد ۰.۵ درصدی به نسبت دوره مشابه سال ۱۳۹۸ اطلاع داد و اظهار داشت: برپایه این گزارش، تعداد کل مصرف کنندگان دیتای سه ماهه ۴۲ میلیون بوده که ۳۱.۳ میلیون مصرف کننده دیتای LTE بودند. ثبت رکوردهای جدید در «همراه من» با ۲۶.۷ میلیون مشترک منحصر به فرد
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران به تحلیل وضعیت و جایگاه اپلیکیشن «همراه من» هم پرداخت و در این زمینه خاطرنشان کرد: همراه من ۲۶.۷ میلیون مشترک منحصر به فرد دارد که این تعداد مشترک گویای رشد ۳۶ درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال پیش از ۱۳۹۹ است؛ این اپلیکیشن ۱۲۳ میلیون تراکنش در ماه را به ثبت رسانیده و متوسط زمان استفاده از این اپ هم ۱۲۰ ثانیه بوده که رشد ۱۵۱ درصدی را نشان میدهد.
وی اضافه کرد: تعداد مشترکان روزانه «همراه من» هم یک میلیون و ۶۵۷ هزار و مشترکان ماهانه آن هم ۸ میلیون و ۷۷۰ هزار است که در هر دو شاخص به ترتیب ۷۴ و ۵۱ درصد رشد را شاهد می باشیم.
استقبال مشترکان همراه اول از «همراه یار» با ثبت رضایت ۹۶ درصدی
اخوان بهابادی در قرائت گزارش عملکردی همراه اول در سال قبل از سرویس «همراه یار» که عرضه دهنده سرویس در محل به مشترکان اپراتور اول است هم غافل نشد و اظهار نمود: متوسط خدمت در ماه این سرویس که حالا برای ۱۶ مرکز استان فعال است، ۱۶ هزار و متوسط زمان خدمت رسانی ۸۹ دقیقه است؛ این سرویس توانسته رضایت ۹۶ درصدی را حاصل کند.
مدیرعامل همراه اول به تحلیل وضعیت «مراکز تماس» که از قضا سال قبل با رشد بسیاری مواجه گردید، پرداخت و اظهار داشت: متوسط تماس ماهانه بیشتر از ۱۶ میلیون و متوسط ماهانه پاسخ کارشناسان حدود ۳.۷ میلیون بوده است. پاسخگویی به بیشتر از ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵ در کمتر از ۳ روز
وی همینطور از پاسخگویی به بیشتر از ۸۰ درصدی شکایات مشترکان در کمتر از ۳ روز کاری اطلاع داد و اظهار داشت: پاسخگویی به بیشتر از ۹۰ درصد شکایات سامانه ۱۹۵ در کمتر از ۳ روز کاری انجام می شود.
اخوان بهابادی اشاره کرد: همینطور کاهش ۲۱ درصدی محدودیت قطع یکطرفه نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ را داشتیم و تعداد مشترکان بدون بدهی پیشین در سال ۱۳۹۹ هم به نسبت ۱۳۹۸ با رشد ۱۵ درصدی روبرو شده است. شرح گزارش دستاوردهای توسعه شبکه با پرچمداری ۵G
مدیرعامل همراه اول همینطور به تشریح دستاوردهای توسعه شبکه پرداخت و بحث خویش را با پرچم داری ۵G به این شکل پیش برد که «توانستیم بالاترین رکورد سرعت روی شبکه ۵G را در حضور اصحاب رسانه با سرعت ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه ثبت نماییم.»
وی خاطرنشان کرد: توانستیم ۱۰۶۰۱ تکنولوژی نسل های ۳، ۴ و ۴.۵ را راه اندازی نماییم و پوشش صد درصدی شهرهای کشور در نسل های سوم و چهارم را برقرار نماییم.
اخوان بهابادی اضافه کرد: حالا ۲۸ هزار سایت لوکیشن، بیشتر از ۲۴ هزار سایت تکنولوژی ۳G و حدود ۲۸ هزار سایت تکنولوژی ۴G در کشور داریم. ثبت رکورد ترافیک دیتای روزانه همراه اول
مدیرعامل همراه اول مصرف کل دیتا در سال ۱۳۹۹ را ۳۸۴۱ پتابایت عنوان نمود و از رشد ۸۰ درصدی به نسبت دوره مشابه سال ۱۳۹۸ خبر و افزود: رکورد ترافیک دیتای روزانه با احتساب ترافیک TDD، ۱۵ پتابایت و رکورد ترافیک دیتای روزانه فقط در رابطه با شبکه همراه اول ۱۳.۸ پتابایت بوده است. تشریح فعالیتهای دیتاسنتری همراه اول در کشور
وی در بخش دیگری از عرضه گزارش خود به افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور در جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره و اظهار نمود: اهداف ما از این راه اندازی فراهم کردن زیرساخت برای میزبانی از محتوای داخلی در جهت برنامه های شبکه ملی اطلاعات و عرضه سرویسهای دیجیتال، کاهش زمان تأخیر دسترسی به شبکه و توسعه ظرفیت Core شبکه موبایل در شمالغرب و غرب کشور بر بستر Cloud بود.
اخوان بهابادی اشاره کرد: این دیتاسنتر با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی و اتکا به دانش فنی بومی و استعدادهای داخلی و پیمانکاران بومی استان آذربایجان شرقی توسعه یافت که شامل ۳۵۰ رک، ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶ هزار سرور مجازی است.
وی درباره سایر دستاوردهای حوزه فنی و توسعه شبکه هم اظهار داشت: تست سرویسهای AR/VR و گیمینگ روی شبکه ۵G در اسفند ۱۳۹۹، افزایش ۱۰ درصدی تعداد مشترک فعال همزمان همراه اول و همینطور راه اندازی چهار دیتاسنتر ملی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و مشهد با ظرفیت ۵۵۰ رک بخش دیگری از خدمات در این بخش است.
ایجاد مرکز تحقیق و توسعه در جهت پشتیبانی از تولیدات داخلی
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همینطور از طریق اندازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در جهت بومی سازی کارکردهای اصلی فناوری برای مواجهه با عدم قطعیت های محیطی اطلاع داد و درباره اهداف این تصمیم بیان نمود: شناسایی نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری گروه همراه اول، پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی و شرکتهای نوپا، طراحی توسعه و بومی سازی سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با نیاز در سطح ملی و اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد فرآیندهای اکتساب فناوری با پیاده سازی فرایند از ایده تا پیاده سازی، پژوهش اکتساب و انتقال فناوری های اولویت دار از راه پایلوت های فناوری و همینطور عرضه سرویسهای نوآورانه و ایجاد کسب و کار دیجیتال مبتنی بر پلت فرم های نوین بخشی از این اهداف بود.
وی افزود: پروژه های مرکز تحقیق و توسعه هم شامل حوزه های راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی، شبکه های نوین، آزمایشگاهی تحقیق و توسعه همراه اول و اعطای گرنت پژوهشی در حوزه های تخصصی می شود.
مدیرعامل همراه اول یکی از اتفاقات بزرگی که توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول رقم خورد را انعقاد قرارداد بومی سازی و تولید داخلی با شرکتهای مختلف داخلی در حوزه های آنتن، لینک و روتر بومی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان نمود که نهایتا منجر به تقدیر ویژه سندیکای صنعت مخابرات از همراه اول شد. ادامه روند سودآوری و درآمدزایی همراه اول در سال ۱۳۹۹
اخوان بهابادی در ادامه قرائت گزارش خود برای سهامداران همراه اول به بخش دستاوردهای مالی رسید و اظهار نمود: درآمد عملیاتی با رشد ۳۵ درصدی به ۲۳ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: روند رشد سود خالص شرکت اصلی هم به این شکل بوده که با رشد ۲۰ درصدی به ۴ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان در سال قبل رسیده و نهایتا هم سود هر سهم به ۲۲۵۸ ریال رسیده است. سهم ۵۶ درصدی دیتا از مجموع درآمدهای همراه اول
اخوان بهابادی همینطور از روند رشد درآمد خدمات داده به میزان ۱۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ اطلاع داد که مجموع سهم آن از درآمد عملیاتی شرکت ۵۶ درصد می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همینطور از بهبود روند وصول قبوض و مطالبات از مشترکان دائمی اطلاع داد و اظهار داشت: سهم مبالغ وصولی از قابل پرداخت صورتحساب مشترکان دائمی همراه اول به ۹۷.۵۵ درصد رسیده است.
اقدامات گسترده همراه اول در زمینه سرمایه گذاری در استارتاپ ها
وی در بخش پایانی عرضه خود به جایگاه راهبرد پنج ساله همراه اول که در سه سطح کسب و کارهای اصلی، نزدیک به کسب و کار اصلی و فراتر از کسب و کار اصلی پیگیری می شود، پرداخت و خاطرنشان کرد: در بخش کسب و کار اصلی شرکت به دنبال فراهم ساختن بهترین تجربه تلکام برای همه مشترکان، در بخش نزدیک به کسب و کار اصلی دنبال عرضه خدمات مدیریت شده ICT به شرکت ها در ایران و در لایه آخر هم سرمایه گذاری در شرکتهای خدمات دیجیتال و تبدیل شدن به یک بازیگر مهم VC و سرمایه گذاری در استارتاپ ها را پیگیری می نماییم.
اخوان بهابادی بعنوان نمونه به اقدامات شرکت «حرکت اول» در لایه سوم این راهبرد اشاره نمود و اظهار داشت: این شرکت تابحال ۲۰۵ کسب و کار را به منظور سرمایه گذاری بررسی و ۷۷ درصد مشارکت در حوزه سرمایه گذاری در استارتاپ های مراحل میانی و رشد داشته که مجموعا مشارکت حدود ۴۰ درصدی در حوزه سرمایه گذاری کل اکوسیستم استارتاپی کشور می شود.
گفتنی است، در این مراسم که با تاکید بیشتر بر بعد آنلاین برگزار شد، بعد از سخنان رئیس مجمع، مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درباره تعیین سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد. در این نشست با نظرخواهی از سهامداران و استماع سخنان هیأت رئیسه، با توزیع سود ۲۰۸۰ ریالی بابت هر سهم موافقت و مقرر شد سود سهامداران از راه سامانه سجام ظرف حداکثر یک ماه واریز شود. همینطور در این نشست درباره میزان پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش اعضای حقوقی هیأت مدیره بدون تغییر و همچون سال قبل باشد که به قول رئیس مجمع، طبق هماهنگی با اعضای حقوقی هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران، این پاداش برای کمک به بیماران کرونایی، در مناطق محروم هزینه شود.
منبع: سئو مئو