مخالفت با لوایح جدید؛ گوگل و آمازون به تصویب قوانین ضد انحصار در آمریكا اعتراض كردند
سئو مئو: آمازون و گوگل نسبت به تصویب قوانین آنتی تراست در مجلس آمریکا هشدار داده و معتقدند این قوانین روی کسب و کارهای کوچک و مشتریان تاثیر منفی خواهد داشت.
به گزارش سئو مئو به نقل از سی ان بی سی، مقرر است امروز سناتورهای آمریکایی درباره لایحه های آنتی تراست بحث و گفتگو کنند. در این میان شرکت های بزرگ فناوری نسبت به این اقدامات اعتراض کرده اند. مقرر است امروز ۶ لایحه در مجلس آمریکا بررسی شود و قانونگذاران اصلاحات آنها را بررسی و سپس درباره تأثیرگذاری لوایح در صنعت فناوری و فراتر از آن تصمیم می گیرند. گوگل و آمازون طی اطلاعیه ای مخالفت خود با این لوایح را اعلام نمودند. از طرف دیگر اپل و فیسبوک که هدف تحقیقات کمیته قضائی مجلس آمریکا در بازارهای دیجیتال نیز قرار دارند، هنوز اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نکرده اند. این در حالیست که گروه های صنعتی با پشتیبانی شرکت های فناوری با تصویب لوایح مذکور مخالف هستند و معتقدند آنها اجازه نمی دهند شرکتها خدمات محبوب را عرضه کنند و در نتیجه به کسب و کارهای کوچک و کارآفرین ها خسارت می زنند. در این میان آمازون و گوگل از کمیته قضائی مجلس خواسته اند تا تصویب این لوایح را متوقف نماید. مارک ایزاکوویتز، نایب رییس بخش امور دولتی و سیاست گذاری گوگل در بیانیه مذکور نوشته شرکت متبوعش با قوانین جدید مخالف نیست بلکه هشدار می دهد لوایح مذکور خدمات مصرفی محبوب را مختل می کنند. در قسمتی از نامه آمده است: همانطور که گروه ها و شرکت های بسیار ناظر هستند، بر طبق این لوایح خدمات ما باید کاهش یابند و نمی توانند خاصیت های مهمی را ارائه نمایند که صدها میلیون آمریکایی از آنها استفاده می نمایند. این امر بر رهبری آمریکا در زمینه فناوری تأثیر می گذارد و نگرانی های امنیتی و حریم خصوصی جدی را به وجود می آورد. احتراماً تقاضا داریم کنگره پیش از هر اقدامی این عواقب را در نظر بگیرد. از طرف دیگر برایان هاوسمن نایب رییس بخش سیاست گذاری آمازون نیز هشدار داده لوایح مذکور تأثیرات منفی زیادی بر مشتریان این شرکت و همین طور کسب وکارهای کوچک و متوسطی دارد که محصولاتشان را در این پلت فرم می فروشند. وی در نامه به کنگره نوشته است: بیش از نیم میلیون کسب وکار کوچک و متوسط آمریکایی بوسیله بستر آمازون فعالیت می نمایند و بدون دسترسی به مشتریان آمازون، آنها به سختی می توانند کسب وکار خودرا معرفی و درآمد زایی کنند. قوانین مذکور شامل پلت فرم هایی با بیش از ارزش بازاری ۶۰۰ میلیون دلار و۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه می شوند. بدین سان این قوانین فقط کسب و کارهای بزرگ را هدف گرفته است. اما دست اندرکاران صنعت معتقدند نتایج تصویب آنها بسیار فراتر است و روی زندگی مشتریان نیز تأثیر می گذارد. دو مورد از لوایح خواهان تغییرات ساختاری یا تجزیه چند پلت فرم هستند.
منبع: سئو مئو