تغییرات جدید فیسبوك و اینستاگرام برای پشتیبانی از كاربران نوجوان
فیسبوک گامهای جدیدی را برای محدود کردن توانایی دسترسی تبلیغات کنندگان به نوجوانان و هدف گرفتن آنها با تبلیغات هدفمند در پلتفرمهای این شرکت شبکه اجتماعی برداشت.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، با تغییرات جدید تبلیغات کنندگان دیگر قادر نخواهند بود از علاقمندیها یا اطلاعات سرویسهای دیگر برای نمایش تبلیغات به کاربران نوجوان فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر استفاده کنند.
این تغییرات دسترسی تبلیغات کنندگان به کاربران نوجوان را به کلی مسدود نخواهد کرد و آنها همچنان می توانند از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و مکان کاربران استفاده کنند اما تغییرات جدید فیسبوک مانع از آن خواهد شد که ریز اطلاعات همچون اطلاعاتی که در وب سایتها و اپلیکیشنهای دیگر وجود دارند مورد استفاده تبلیغات کنندگان قرار گیرند.
اینستاگرام هم تغییرات مختلفی صورت داده تا نوجوانان در این پلت فرم در معرض دید کمتری قرار بگیرند. این اپلیکیشن حسابهای جدید برای کاربران پایین ۱۶ سال را بصورت پیش فرض در حالت خصوصی قرار می دهد با این وجود کاربرانی که تا ۱۳ سال سن دارند می توانند در صورت تمایل، داشتن یک حساب عمومی را انتخاب کنند. اینستاگرام اعلام نمود در تستهای ابتدایی، از هر ۱۰ نوجوان هشت نفر تنظیمات خصوصی بصورت پیش فرض را در زمان ورود به این اپلیکیشن پذیرفتند که نشان میدهد این تغییر می توانند موجب شود نوجوانان بیشتری حسابهای غیرعمومی داشته باشند.
برای نوجوانانی که داشتن حساب عمومی را انتخاب می کنند، اینستاگرام سخت گیری بیشتری درباره تعامل با کاربران بزرگسالی که در این اپلیکیشن نمی شناسند، به عمل خواهد آورد. این شرکت اعلام نمود فناوری جدیدی طراحی نموده که رفتارهای مشکوک در بزرگسالانی که خطری برای نوجوانان ایجاد می کنند را شناسایی می کند.
طبق اعلام اینستاگرام، بزرگسالانی که بعنوان کاربران مشکوک شناخته شوند، امکان دنبال کردن نوجوانان یا ارسال نظر در پستهای آنها برایشان مسدود خواهد شد. این بزرگسالان محتوای مربوط به نوجوانان را در ریلز، اکسپلور و سایر قسمتهای اینستاگرام مشاهده نخواهند کرد. این شرکت جزئیات نحوه شناسایی بزرگسالان پرخطر را فاش نکرد اما گفت یک فاکتور مورد نظر، بزرگسالانی هستند که توسط کاربران نوجوان بلاک یا ریپورت شده اند.
بر اساس گزارش انگجت، این تغییر با تلاش اینستاگرام برای جذب کاربران جوانتر صورت می گیرد. این شرکت درباره طرحهای آتی خود جهت راه اندازی اپلیکیشن مخصوص کودکان پایین ۱۳ سال صحبت کرده است. این ایده که در مراحل ابتدایی قرار دارد موجب واکنش منفی قانونگذاران و مقامات دیگر شده است. اما فیسبوک همچنان می خواهد این ایده را پیش ببرد. این شرکت در پست وبلاگ جداگانه ای اعلام نمود می خواهد از همکاری کارشناسان کودکان برای ایجاد این سرویس بهره ببرد و از همکاری سازنده با قانونگذاران استقبال می کند.