به دلیل ایجاد محدودیت تبلیغاتی؛ ناشران اروپایی از فناوری تبلیغاتی گوگل شکایت کردند
شورای ناشران اروپایی به سبب کسب وکار تبلیغات دیجیتال از گوگل شکایت کرده است. این امر تحقیقات مارگرت وستاگر، کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا در مورد این موضوع را تقویت می کند.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، گوگل در ۲۰۲۰ میلادی ۱۴۷ میلیارد دلار از تبلیغات آنلاین درآمد داشت که این مقدار بیش از درآمد هر شرکت دیگری در دنیا است. حدود ۱۶ درصد از این درآمد مربوط به کسب وکار نمایش یا شبکه است که در آن شبکه های اجتماعی دیگر از فناوری های گوگل برای فروش تبلیغات به وب سایت ها و اپ های دیگر استفاده می نمایند. کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه ژوئن تحقیقاتی درباره آن شروع کرد که آیا گوگل سرویس فناوری تبلیغات نمایش آنلاین خودرا بر تبلیغ کنندگان و ناشران آنلاین دیگر ترجیح می دهد و به آنها ضرر می رساند یا خیر. انجمن ناشران تجاری که اعضای آن همچون آکسل اسپرینگر و نیوز یوکی، شکایت خودرا به کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام نموده و ادعا می کنند گوگل برای ناشران مطبوعاتی محدودیت تبلیغاتی به وجود می آورد. کریستین ون تیلو مدیر این شورا در اطلاعیه ای اعلام نمود: حالا زمان آن فرا رسیده تا کمیسیون اتحادیه اروپا اقداماتی مقابل گوگل وضع کند که بجای به چالش کشیدن رفتار شرکت، آنرا تغییر دهد. گوگل به کنترل سراسری زنجیره ارزش فناوری تبلیغات دست یافته و سهم اش از بازار به ۹۰ تا۱۰۰ درصد رسیده است. وستاگر که طی سالهای قبل جریمه ای ۸ میلیارد یورویی (۹.۲ میلیارد دلار) برای گوگل تعیین کرده بود، سال قبل تحقیقاتی درباره کسب وکار تبلیغات دیجیتال گوگل شروع کرد. این درحالی است که شرکت آمریکایی ادعا می کند ناشران از خدمات فناوری تبلیغاتش سود می برند.