اقدامات جدید تیک تاک برای حفاظت از کودکان اروپایی
به گزارش سئو مئو اپلیکیشن تیک تاک توافق کرده تا اقداماتی در جهت حفظ بیشتر حقوق کاربران اتحادیه اروپا انجام دهد.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، هدف تیک تاک از عرضه این تحقیقات آن است که از تحریم های احتمالی در نتیجه شکایت چند گروه پشتیبانی از مصرف کننده در منطقه اجتناب کند. سازمان مصرف کنندگان اروپا(BEUC) در سال ۲۰۲۱ میلادی از تیک تاک شکایت نمود چونکه این پلت فرم نتوانسته بود از کودکان در مقابل تبلیغات مخفی و محتوای نامناسب محافظت کند. بعد از این امر شرکت چینی با کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه سازمان های پشتیبانی از مصرف کننده ملی در منطقه مذاکراتی انجام داد تا نگرانی ها را برطرف کند و الان توافق کرده تغییراتی در این حوزه انجام دهد. تغییرات مذکور شامل اضافه کردن قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد تبلیغاتی را که احیانا کودکان را به خرید کالا یا سرویس تشویق می کند یا والدین و دیگران را ترغیب به خرید این موارد برای کودکان می کند، گزارش دهند. محتوای در ارتباط با برندهای ترویج کننده محصولات و سرویسهای مناسب هم در این پلت فرم مجاز نیستند. علاوه بر این موارد شرکت به صورت واضح تبلیغات در ویدیوها را برچسب می زند. دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا در اطلاعیه ای در اینباره اظهار داشت: تمام پلت فرم های شبکه اجتماعی باید برپایه قانون فعالیت و تضمین کنند مصرف کنندگان به سادگی می توانند محتوای تبلیغاتی را (از جمله در مواردی که توسط اینفلوئنسرها ترویج می شود) شناسایی کنند. تیک تاک اعلام نمود همچنان قابلیت های خود در این حوزه را ارتقا می دهد. البته به قول BEUC تغییرات پیشنهادی تیک تاک در همه حوزه ها کامل نیست. اورسولا پاچل معاون مدیر کلBEUCدر اطلاعیه ای اعلام نمود: تأثیر چنین تعهداتی بر مصرف کنندگان هنوز معلوم نیست. با وجود آنکه یک سال از مذاکرات با تیک تاک می گذرد، تحقیقات در اینباره بسته شده و نگرانی های بررسی نشده زیادی وجود دارد.
منبع: seomeo.ir