از سوی رگولاتورهای آنتی تراست؛ تحقیقات اروپا درباره ی کسب وکار تبلیغات در گوگل وسیع تر شد
سئو مئو: رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا گستره تحقیق شان درباره ی کسب وکار تبلیغات دیجیتال گوگل را وسیع تر کرده اند. آنها تحقیق ناظر رقابت پرتغال درباره ی همین موضوع را نیز برعهده گرفته اند.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا گستره تحقیق شان درباره ی کسب وکار واحد تبلیغات دیجیتال گوگل را وسیع تر کرده است. در همین راستا آنها تحقیق ناظر رقابت پرتغال درباره ی همین موضوع را نیز برعهده گرفته اند. البته اتحادیه اروپا تحقیق خودرا در ژوئن سال قبل میلادی شروع کرد، اما «اداره رقابت پرتغال»(AdC) در ماه می ۲۰۲۲ بعد از ثبت شکایتی، تحقیق خودرا شروع کرد. AdC اعلام نمود سازمان رقابت اتحادیه اروپا در ۲۷ جولای و باتوجه به گستره و تاثیر موضوع مورد بررسی، تحقیق درباره ی گوگل را برعهده گرفته است. بگفته ناظر رقابت پرتغال تحقیق مذکور روی بازار ناشران سرورهای تبلیغاتی و همین طور بازار پلت فرم های بخش عرضه آگهی متمرکز بوده است. این حوزه ها به ناشران اجازه می دهد فضای مخصوص آگهی در وب سایت هایشان را مدیریت کنند و بوسیله حراجی یا توافق با آگهی دهندگان، آنرا بفروشند. این سازمان دربیانیه ای نوشت: نشانه هایی حاکی از آن وجود دارد که گوگل از اطلاعاتی بهره برده که رقبایش در حراجی های آنلاین آگهی ها به آنها دسترسی نداشته اند و به ترتیب نتیجه پروسه را به نفع خود تغییر داده است. همین طور احتمال دارد این شرکت علاوه بر رفتارهای محدود کننده هنگام مذاکره با ناشران، توسعه فناوری های حراج رقابتی آگهی را نیز محدود کرده است. در سال ۲۰۲۰ درآمد گوگل از بخش تبلیغات آنلاین به ۱۴۷ میلیارد دلار رسید که بیش از هر شرکت دیگری درجهان بود.