به دلیل لو رفتن اسرار تجاری؛ انتقاد 2 شرکت آلمانی از قانون داده اتحادیه اروپا

به دلیل لو رفتن اسرار تجاری؛ انتقاد 2 شرکت آلمانی از قانون داده اتحادیه اروپا

به گزارش سئو مئو، دو شرکت آلمانی به شرکتهای فناوری آمریکایی پیوسته و از پیش نویس قانون اتحادیه اروپا در رابطه با شیوه استفاده از داده های در ارتباط با گجت های هوشمند انتقاد کرده اند.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، کشورهای اروپایی و قانونگذاران اتحادیه اروپا مشغول بررسی جزئیات «قانون داده»(Data Act) هستند که سال قبل از جانب کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد شد و امکان دارد سال جاری تصویب شود. پیش نویس قانون مذکور داده های شرکتی و مصرف کنندگان اتحادیه اروپا را در بر می گیرد و بخشی از مجموعه قوانینی است که با هدف کنترل قدرت شرکتهای بزرگ فناوری آمریکا عرضه شده و به این منطقه کمک می نماید به اهداف خود در حوزه دیجیتال و حفظ محیط زیست برسد. شرکتهای آمریکایی گله دارند که لایحه مذکور بسیار محدود کننده است اما همتایان آلمانی شان مدعی هستند که چنین قانونی شرکت ها را ملزم به اشتراک گذاری داده ها با طرف های ثالث برای عرضه خدمات بعد از فروش یا سایر خدمات مبتنی بر داده می کند و در نتیجه می تواند اسرار تجاری را به خطر بیندازد. ۲ شرکت آلمانی در نامه ای مشترک به اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، مارگارت وستاگر کمیسر رقابت منطقه و تیری برتون کمیسیونر اروپا در امور بازارهای داخلی، نوشته اند: چنین قانونی با اجبار به اشتراک گذاری اطلاعات (از جمله داده های در ارتباط با دانش خاص و طراحی) قدرت رقابت در اروپا را تضعیف می کند. در قسمت دیگری از نامه آنها آمده است: این امر به صورت موثر به معنای آن است که شرکتهای اتحادیه اروپا باید داده هایشان را برای رقبای طرف ثالث فاش کنند، بخصوص عده ای که در اروپا فعالیت نمی کنند و در نتیجه اقدامات حمایتی «قانون داده» در رابطه با آنها تاثیری نخواهد داشت. نامه مذکور خواهان آن شده تا مقررات طوری تنظیم شوند که شرکت ها بتوانند درخواست اشتراک گذاری اطلاعات در ارتباط با اسرار تجاری، امنیت سایبری، سلامت و ایمنی را که در خطر هستند، رد کنند. همینطور گستره دستگاه هایی که در این قانون گنجانده می شوند هم نباید وسیع باشد. این شرکت ها در مورد قوانینی که به مشتریان اجازه می دهد تأمین کننده سرویسهای ابری خویش را تغییر دهند، معتقدند که قانون باید به مشتریان و تهیه کنندگان سرویس اجازه دهد با آزادی کامل روی قراردادهایی توافق کنند که برای هر دو طرف تجاری کارآمد باشد.

منبع: