همراه اول موفق به دریافت بالاترین نشان مسئولیت اجتماعی شد
به گزارش سئو مئو، در سومین جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی، همراه اول موفق به دریافت نشان عالی مسؤولیت اجتماعی ۶ ستاره و تقدیرنامه انجمن بین المللی روابط عمومی شد.
به گزارش سئو مئو به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سومین دوره جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی (برند خوب) عصر روز سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲، با حضور روابط عمومی سازمان ها و شرکتهای پیشرو در زمینه مسؤولیت اجتماعی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد که علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در حوزه حقوق و آزادی های اجتماعی میهمانان ویژه آن بودند. در این مراسم بعد از سخنرانی هوشمند سفیدی دبیر جشنواره و رئیس خانه روابط عمومی ایران، پیام «آنه گرت آبارزوا» رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی قرائت شد و پروفسور «وی آن ویزر» رئیس انجمن بین المللی مسؤولیت اجتماعی صنفی (CSR) به صورت آنلاین سخنرانی کرد. آنه گرت آبارزوا، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در بخشی از پیام خود با اعلان اینکه پیشرفت اقتصادی نباید منجر به تاثیرات منفی بر جامعه شود، عنوان نمود که تنها باور به ابزارهای ارتباطی و روابط عمومی است که می تواند جلوی این مورد را بگیرد و در این راه مسئولیت اجتماعی باید در کنار روابط عمومی باشد. در این جشنواره که هدف از برگزاری آن «کمک به توسعه فرهنگ سرآمدی سازمانی و مدل تعالی و سرآمدی از راه روابط عمومی» عنوان شده، ممیزی، ارزیابی و قدردانی از سازمان های فعال در زمینه مسؤولیت اجتماعی در سه سطح «در حال رشد»، «رشد یافته» و «پیشرو» هم انجام شد. طبق تعریف این جشنواره، «مسؤولیت اجتماعی» یکی از مفاهیم بنیادی سرآمدی است که معمولا پیاده سازی آن بر عهده روابط عمومی است؛ در واقع روابط عمومی سرآمد، به فراتر از وظیفه سازمانی خود عمل کرده و در نقش یک شهروند سازمانی مسؤول، به عملکردی فراسازمانی می اندیشد و کمک می نماید تا سازمان متبوع با انسجام لازم و قاطعیت بیشتر به سمت سرآمدی و انجام مسؤولیت اجتماعی حرکت نماید. مسؤولیت اجتماعی شرکت ها که به بررسی نقش و مسؤولیت آنها در اجتماع و توجه به ارزش های اخلاقی می پردازد، با کمک به جامعه به مسؤولیت حفظ و نگهداری استانداردهای زندگی در آن محیط و جامعه توجه دارد و در این خصوص با اتخاذ تاکتیک های لازم و از راه کمک های فراتر از مسؤولیت قانونی به رشد و قوام محل و جامعه فعالیت خود از راه حامی گری و انجام اقدامات لازم می پردازد. با همین رویکرد، همراه اول بعنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که در جهت تحقق چشم انداز خود، فعالیتهای مسؤولیت اجتماعی اش را ذیل سه محور «حمایتگری و اسپانسرینگ»، «فعالیت های بشردوستانه» و «محیط زیست» تعریف کرده، توانست در این جشنواره دو نشان برتر را کسب کند. هیأت داوران سومین جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی به پاس توجه، تاکید، برنامه ریزی، استقرار و اقدام در زمینه مسؤولیت اجتماعی توسط مدیریت ارتباطات همراه اول، نشان عالی مسؤولیت اجتماعی پیشرفته را به این شرکت تقدیم کرد. همینطور به پاس رعایت و تعهد به اجرای کدهای اخلاقی و ضوابط در ارتباط با استفاده از ظرفیتهای ارتباطات و روابط عمومی در صیانت از محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی، تقدیرنامه انجمن بین المللی روابط عمومی به همراه اول اعطا شد.