با سیاست جدید متا؛ اینستاگرام و فیس بوک محتوای هوش مصنوعی را برچسب می زنند
سئو مئو: شرکت متا از تغییراتی اساسی در سیاست هایش درباره ی محتوای تولید شده دیجیتالی و تغییر یافته، آگاهی داد. این شرکت محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی و دیجیتالی را برچسب می زند.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، حال آنکه انتخابات آمریکا بعنوان تستی برای آزمایش توانایی این شرکت جهت نظارت بر محتوای گمراه کننده ساخته شده با هوش مصنوعی در پیش رو است. این غول شبکه اجتماعی از ماه می تمام ویدیوها، تصاویر و کلیپ های صوتی ساخته شده با هوش مصنوعی در پلت فرم هایش را با برچسب «تولید شده با هوش مصنوعی» مشخص می کند. بدین سان سیاست شرکت که قبلا فقط بخش کوچکی از ویدیوهای مهندسی شده را دربر می گرفت، وسیع تر می شود. به قول مونیکا بیکرت نائب رئیس بخش سیاستگذاری محتوای متا، این شرکت برای محتوای تغییر یافته دیجیتالی که از لحاظ مالی ریسک بالای فریب عموم مردم را دارند، بدون در نظر گرفتن آنکه محتوا با هوش مصنوعی یا ابزارهای دیگر ابداع شده، برچسب های جداگانه و برجسته تری را اعمال می کند. روش جدید متا چرخش مهمی نسب به شیوه کنترل شرکت درباره ی محتوای دستکاری شده است. این روش از تمرکز روی حذف مجموعه محدودی از پست ها به روشی تغییر یافته که محتوا را حفظ می نماید و همزمان اطلاعاتی درباره ی شیوه تولید آن برای کاربران فراهم می آورد. متا قبلا طرحی را برای ردیابی تصاویری که با ابزارهای هوش مصنوعی شرکتهای دیگر ساخته شده بودند را معرفی نمود. امازمان اجرای طرح اعلام نشد. به قول سخنگوی شرکت روش جدید برچسب زنی محتوا فقط برای پست هایی که در پلت فرم های فیسبوک، اینستاگرام و تردز منتشر می شوند، اجرا خواهد شد. سرویسهای دیگر شرکت همچون واتس اپ و هدست حقیقت مجاز ی کوئست مشمول قوانین متفاوتی می شوند. هم چنین به قول وی متا برچسب زنی «ریسک بالا» را روی محتوا ها به سرعت شروع می کند. این درحالی است که در نوامبر 2024 میلادی انتخابات ریاست جمهور آمریکا برگزار می گردد و کارشناسان درباره ی احتمال تاثیرگذاری فناوری های هوش مصنوعی روی این رویداد هشدار داده اند.
منبع: seomeo.ir