رونمایی در ۲۰۲۴؛ هوش مصنوعی موبایل دیپ فیک را ردیابی می کند

رونمایی در ۲۰۲۴؛ هوش مصنوعی موبایل دیپ فیک را ردیابی می کند

سئو مئو: شرکت آنر در رویداد MWC Shanghai 2024 از دستاوردهای خود در حوزه هوش مصنوعی با تمرکز روی قدرتمندسازی و ایمنی کاربر رونمایی نمود. این شرکت 2 خاصیت هوش مصنوعی را معرفی نمود.
به گزارش سئو مئو به نقل از گیزموچاینا، این فناوری ها عبارتند از هوش مصنوعی ضد فوکوس صیانت از چشم و هوش مصنوعی ردیابی دیپ فیک( AI Defocus Eye Protection و AI Deepfake Detection). باتوجه به فراگیر شدن نزدیک بینی در افراد به سبب مدت زمان تماشای نمایشگر، قابلیت هوش مصنوعی ضد فوکوس صیانت از چشم یک راهکار ایده آل ارائه می کند. این فناوری با شبیه ساز عینک های ضد فوکوس روی نمایشگر دستگاهها، تمرکز کنترل شده در دید محیطی را به وجود می آورد و از طرف دیگر روند افزایش طول چشم در رابطه با نزدیک بینی را کم می کند. آزمایش های اولیه نشان دهنده کاهش متوسط ۱۳ درجه ای در نزدیک بینی گذرا بعد از ۲۵ دقیقه مطالعه است و تعدادی از کاربران تا ۷۵ درجه کاهش را تجربه می کنند.
همین طور قابلیت ردیابی هوش مصنوعی آنر با تهدید بیش از پیش محتوای دستکاری شده و کلاهبرداری های آنلاین مقابله می کند. این خاصیت که در دستگاه قرار می گیرد عواملی مانند ارتباط چشمی، شفافیت عکس و پخش ویدئو برای رصد وجود ناهماهنگی های غیر قابل ردیابی با چشم انسان را بررسی می کند.
سیستم هوش مصنوعی مذکور بر طبق مجموعه وسیعی از ویدیوها و تصاویر در رابطه با کلاهبرداری های آنلاین آموزش دیده و بنا بر این می تواند فقط در ۳ ثانیه محتوا را شناسایی، بررسی و مقایسه کند. اگر محتوای مذکور ساختگی یا تغییر یافته باشد، کاربر یک هشدار ریسک دریافت می کند تا از وی در مقابل کلاهبرداری های احتمالی محافظت گردد. آنر به تعهد خود برای ایجاد هوش مصنوعی روی دستگاه هایش متعهد و معتقد می باشد این امر کلیدی برای ارائه خدمات شخصی سازی شده و حفظ حریم خصوصی کاربر است. هوش مصنوعی روی دستگاه برخلاف نوعی از این فنآوری که روی ابر متمرکز است، داده ها را بطور مستقیم روی موبایل پردازش می کند و کنترل و امنیت بیشتری برای کاربران فراهم می آورد.