آمازون محصولات هوش مصنوعی رقیب متا و اوپن ای آی را معرفی کرد
سئو مئو: آمازون مجموعه ای از پلت فرم های جدید هوش مصنوعی که مدلهای بنیادین مشهور هستند را در کنفرانس سالانه AWS خود معرفی نمود که امکان تولید متن، تصویر و ویدئو را فراهم می کنند.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، محصولات جدید آمازون باید با نسخه های مشابهی که شرکت های دیگر همچون متا و ادوب ابداع نموده اند، در بازار رقابت کنند. بگفته اندی جسی مدیر ارشد اجرائی آمازون مدلهای جدید «نوا» (Nova) نام دارد و لیست خواسته های توسعه دهندگان نرم افزار به ایجاد خدمات جدید منجر گردیده است. او در این زمینه اظهار داشت: آنها خواهان هزینه کمتر و توانایی انجام تنظیمات دقیق تر هستند. تولید ویدئو از یک تصویر یا متن قابلیتی بسیار فراگیر است، به طوریکه ادوب، متا، اوپن ای آی وبایت دنس همچون شرکت هایی هستند که مدلهای هوش مصنوعی با چنین قابلیتی توسعه داده اند. آمازون نیز اعلام نمود نرم افزار Nova Reel آن به کاربران اجازه می دهد تا ویدیو های ۶ ثانیه بسازند که به عنوان مثال برای نمایش محصولات در وب سایت آمازون مناسب می باشد. بگفته این شرکت قابلیت تولید ویدئو ۲ دقیقه ای در ماه های آتی ارائه می شود. علاوه بر آن آمازون ابزار «کانواس» (Canvas) را برای تولید عکس از متن های کوتاه نیز معرفی نمود. جسی تاکید داشت آمازون عکس ها برچسب می خورند تا استفاده مسئولانه این فناوری برای جلوگیری از گسترش محتوای مخرب، تضمین شود. دیگر محصولات این شرکت برای سرعت بخشیدن به فرایندهای پردازش و تحلیل متن ارائه می شوند. آمازون تصمیم دارد در آینده نزدیک یک مدل هوش مصنوعی ارائه کند که می تواند متن، عکس، سخنرانی و ویدئو را دریافت و محصول دیگری تولید نماید. در کنار این موارد جسی اعلام نمود: آمازون نسخه ای از الکسا(دستیار صوتی این شرکت) را همراه با هوش مصنوعی در ماه های آتی عرضه می کند. این پروژه که در شرکت با نام Banyan دنبال می شود با تاخیرهای زیادی روبرو شده و نگرانی ها درباره ی صحت و سرعت پاسخ دهی آن نیز وجود دارد.
منبع: سئو مئو