نتایج نظرسنجی وزارت ارتباطات؛ ۸۷ درصد كاربران از سرعت اینترنت ناراضی اند

نتایج نظرسنجی وزارت ارتباطات؛ ۸۷ درصد كاربران از سرعت اینترنت ناراضی اند

سئو مئو: نتایج نظرسنجی جدید وزارت ارتباطات از وضعیت سرعت اینترنت در روزهای قرنطینه كرونا نشان میدهد كه 87 درصد كاربران از سرعت اینترنت خود ناراضی اند.
به گزارش سئو مئو به نقل از مهر، وزارت ارتباطات باردیگر با انتشار یک نظرسنجی در سایت خود، وضعیت رضایت کاربران از دریافت سرویس اینترنت را جویا شد. این نظرسنجی از حدود ۴ روز گذشته در سایت وزارت ارتباطات انتشار یافته و کاربران باید به این پرسش که «آیا از افزایش سرعت اینترنت در روزهای قرنطینه راضی هستند؟» با دو جواب بله و یا خیر پاسخ دهند. نتایج به دست آمده از این نظرسنجی تابحال نشان میدهد که ۸۷.۳ درصد کاربران با انتخاب گزینه «خیر» نارضایتی خودرا از سرعت اینترنت اعلام نموده اند و تنها ۱۲.۷ درصد کاربران نسبت به این سرویس ابراز رضایت داشته اند. این نظرسنجی در حالی اعلام می شود که اواخر فروردین ماه نیز وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، مبادرت به انتشار نظرسنجی درباره وضعیت اینترنت کرد که در آن نظرسنجی نیز ۶۸درصد پاسخ دهندگان اعلام نمودند که درگیر افت سرعت اینترنت هستند. نتایج این نظرسنجی ها از آن جهت دارای اهمیت است که موضوع افت کیفیت اینترنت از اسفندماه تابحال و بعد از شیوع بحران کرونا و خانه نشینی کاربران، بارها مطرح گردیده است. کاربران اینترنت به دفعات در شبکه های اجتماعی به وزیر ارتباطات و سایر مسئولان موضوع کندی سرعت اینترنت خانگی و اینترنت موبایل را اعلام نموده اند و حتی وضعیت وخیم سرویس اینترنت خانگی، موجب برنامه ریزی برای تغییر تکنولوژی ADSL به VDSL در بعضی نقاط کشور توسط اپراتورهای اینترنت شده است. وزیر ارتباطات اما دلیل کندی سرعت اینترنت و افت کیفیت آنرا مربوط به در اختیار نداشتن فرکانس رادیویی باند ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز عنوان می کند که الان در اختیار سازمان صدا و سیما قرار دارد. اما بسیاری کارشناسان به سیاست وزارت ارتباطات درباب توسعه اینترنت خانگی انتقاد دارند و معتقدند که وزارت ارتباطات بجای آنکه برای در اختیار گرفتن باند فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ در جهت توسعه شبکه موبایل از صدا و سیما تلاش کند، بهتر آن است که شبکه اینترنت خانگی را توسعه دهد تا مردم از شبکه باکیفیت و ارزان تر وای فای خانگی استفاده کنند. نتیجه نظرسنجی فروردین ماه وزیر ارتباطات نیز شاهدی بر این ادعا است که کاربران تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت خانگی با کیفیت دارند و در صورتیکه اینترنت خانگی در منزلشان دایر شود آنرا به ۴G ترجیح می دهند. در همین حال ۷۵ درصد کاربران، قیمت اینترنت خانگی و ۲۵ درصد قیمت اینترنت موبایل را برای برقراری اتصال مناسب دانسته اند.

منبع: