ثبت ۱۲ هزار شكایت اینترنتی در یك ماه
به گزارش سئو مئو تعداد ۲۱ هزار و ۱۸۴ شكایت در یك ماه گذشته در سامانه ۱۹۵ ثبت شده كه ۱۲ هزار عدد از این شكایات، یعنی بیشتر از نیمی از آنها مربوط به اینترنت است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان به راه افتاده است. کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می توانند با رفتن به سایت https: //۱۹۵.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت های خویش را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
کاربران در رفتن به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خویش را در منوی جست وجو انتخاب و روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و مبحث شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.
در این مرحله بعد از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. بعد از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می شود.
کاربران می توانند با رجوع مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود آگاه شوند. همینطور مشترکان در این سامانه می توانند شکایت های سایر مشترکان در حوزه های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آنرا ضمیمه کنند.
در یک سالجاری، تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۱ شکایت در سامانه ۱۹۵ رگولاتوری ثبت شده که ۲۸ هزار و ۲۵۸ شکایت خاتمه یافته است.
از این تعداد شکایت، ۲۱ هزار و ۱۸۴ عدد در یک ماه گذشته به ثبت رسیده که ۱۳ هزار و ۵۷۲ شکایت خاتمه یافته است.
همینطور آمار آخرین شکایات ثبت شده در این سامانه در یک ماه گذشته، به تفکیک هر حوزه به صورت زیر است:
تعداد شکایات در حوزه اینترنت
تعداد شکایات در حوزه تشعشعات
تعداد شکایات در حوزه تلفن ثابت
تعداد شکایات در حوزه خدمات ارزش افزوده
تعداد شکایات در حوزه خدمات پستی
تعداد شکایات در حوزه تلفن همراه
تعداد شکایات در حوزه دفاتر پیشخوان