عرضه خدمات جدید واتساپ برای درآمدزایی
سئو مئو: شركت فیسبوك اعلام نمود اپلیكیشن پیام رسان واتساپ خریدهای داخل برنامه و خدمات میزبانی را بمنظور تقویت درآمدزایی آغاز خواهدنمود.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، فیسبوک حدودا همه درآمدش را از راه تبلیغات به دست می آورد اما درباب واتساپ رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.
واتس اپ که محبوبترین سرویس پیام رسان جهان است، در حال تقویت حضور قابلیتهای سرویس مشتری شامل گزینه پرداخت برای ارسال پیام برای شرکتهاست و اعلام نموده که بجای تبلیغات، روی ابزارهای سازمانی متمرکز می شود. واتساپ اواخر سال قبل طرحهای تبلیغات هدفمند را متوقف کرد و موجب تعجب کسانی شد که تصور می کردند مثل با شرکت مادر خود عمل خواهدنمود.
مت ایدما، مدیر عملیاتی واتساپ اظهار نمود: تمرکز ما روی محصولات پیام رسانی سازمانی است. واتساپ همچنان تبلیغات در داخل استاتوس که قابلیت مشابه استوریهای فیسبوک است را در نظر دارد.
واتس اپ روز پنج شنبه آپدیتی را برای شرکت هایی که از نرم افزار رابط کاربری API این پیام رسان استفاده می نمایند، اعلام نمود. این نرم افزار اجازه می دهد شرکتها پیامهایی که به مشتریانش در خارج از این اپلیکیشن ارسال می کنند را مدیریت کنند. واتساپ هم اکنون هزینه اندک چند سنت به ازای هر پیام را از بعضی از شرکتها برای ارسال پیامهایی مانند رسیدها و یادآوریهای تایید بوسیله این اپلیکیشن بجای ایمیل دریافت می کند.
اکنون واتساپ قابلیتهای API بیشتری شامل ذخیره سازی رایگان پیامهای یک شرکت را عرضه می کند تا شرکت هایی بیشتری را به استفاده از این برنامه تشویق کند.
مدیر عملیاتی واتساپ اظهار نمود: ۱۷۵ میلیون نفر از دو میلیارد کاربر واتساپ روزانه با یک شرکت بوسیله این اپلیکیشن تعامل دارند و دهها هزار شرکت از API ما استفاده می نمایند. با این وجود فیسبوک درآمد واتساپ را فاش نمی کند.
بخشی از جذابیت واتس اپ، سطح بالای رمزنگاری این اپلیکیشن است که به معنای عدم نگهداری پیامها در سرورهای فیسبوک یا خوانده شدن آنها توسط این شرکت است. سخنگوی واتساپ اعلام نمود با عرضه امکان ذخیره سازی پیامها، واتساپ متعهد می شود که از آنها برای تقویت تبلیغات هدفمند استفاده نکند.
فیس بوک سالها در تلاش بوده تا راهی برای تبدیل این اپلیکیشن پیام رسان محبوب به یک کسب و کار پرسود پیدا کند.
برنامه جدید فیسبوک، تلفیقی از تجارت و خدمات مشتری است. دریافت پول از شرکتها بابت پیامهایی که به مشتریانشان بوسیله API ارسال می کنند، تنها راهی است که واتساپ فعلا از آن درآمد دارد. اما فیسبوک در شماری از شرکت های بین المللی همچون جیو پلتفرمز هند سرمایه گزاری نموده تا شرکایی برای واتساپ دست و پا کند و همزمان قابلیتهای تجاری و کسب و کار را در این بازارها به وجود آورده است. بعنوان مثال در هند خیلی از شرکتها از واتساپ بجای وب سایت برای تعامل با مشتریان و نمایش کاتالوگهای محصولاتشان استفاده می نمایند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، واتساپ در کوشش برای فراهم سازی ویترین دیجیتالی است تا فروشندگان بوسیله آن به معرفی محصولاتشان بپردازند و گام بعدی شامل فراهم سازی امکان خرید مستقیم مشتریان در داخل این اپلیکیشن خواهد بود.
منبع: seomeo.ir