توییتر مشتری خدمات وب آمازون شد
به گزارش سئو مئو شرکت توییتر برای پاسخگویی به حجم عظیم پستهایی که در این شبکه اجتماعی پست می شود، از خدمات وب آمازون برای کامل کردن ظرفیت رایانش خود استفاده می نماید.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، توییتر مدتها برای ذخیره و نمایش متن، عکسها و ویدیوهای انتشار یافته در این شبکه اجتماعی، به دیتاسنترهای خود متکی بوده است. اما حالا تحت یک قرارداد چند ساله، توییتر از خدمات وب آمازون (AWS) که زیرساخت ابری جهانی فراهم می آورد، برای ارائه تایم لاینها در پلت فرم خود استفاده می نماید.
در گرایش روزافزونی که تحت آن شرکتها به جای هزینه روی سرورهای داخلی و دیتاسنترهای شخصی، به خدمات نرم افزاری و رایانش ابری روی می آورند، خدمات وب آمازون پیشتاز بوده و به همراه رقیبانی نظیر مایکروسافت و گوگل با وعده افزایش یا کاهش سریع ظرفیت سرورهای شرکتها با عنایت به نیاز آنها، مشتریان بزرگی را جلب کرده اند. بعضی از مشتریان معروف خدمات وب آمازون، استارتاپهای های تک معروفی مانند نت فلیکس و Airbnb هستند.
توییتر انتقال بخشی از فناوری خود به خدمات ابری را در سال های اخیر شروع کرد و تحت قراردادی در سال ۲۰۱۸، بخشهایی از دیتاهای عظیم خویش را به گوگل منتقل کرد.
شرکت توییتر اعلام نمود همکاری با خدمات ابری آمازون عملکرد محصولات این شرکت را با استفاده از دیتاسنترهایی که در نزدیکی محل زندگی مردم وجود دارد، بهبود خواهد بخشید. پاراگ آگراوال، مدیر فناوری توییتر اظهار نمود: توییتر همینطور با استفاده از خدمات آمازون می تواند قابلیتها را سریعتر عرضه نماید.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مت گرامان، مدیر فروش و بازاریابی خدمات وب آمازون در مصاحبه ای اظهار نمود: پشت صحنه، توییتر سالها مشتری آمازون بوده است. افزایش اتکای توییتر به خدمات ابری به صرفه جویی مالی این شرکت کمک کرده و به طراحان اجازه می دهد روی محصولات دیگر کار کنند و این شرکت شبکه اجتماعی در مناطقی که دیتاسنتر ندارند، سریعتر رشد کند.