برای توسعه رقابت سالم؛ قوانین جدید ضد انحصار چین شركتهای فناوری را هدف گرفتند
به گزارش سئو مئو چین دستورالعمل ضدانحصار جدید خویش را منتشر نموده که شامل قوانینی برای شرکتهای اینترنتی است تا رفتارهای انحصارگرایانه را متوقف و از رقابت سالم در بازار محافظت کنند.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، قانونگذار بازار در چین دستورالعمل ضد انحصار جدیدی منتشر نموده که هدف آن پلت فرم های اینترنتی است. این دستورالعمل محدودیت های پیش روی شرکتهای فناوری در چین را سخت تر می کند. قوانین جدید در حقیقت نسخه رسمی پیش نویسی هستند که در ماه نوامبر منتشر گردید و طی آن مجموعه ای از روش های انحصارگرایانه ای شفاف سازی شد که قانونگذار قصد حذف آنها را دارد. پیشبینی می شود دستورالعمل مذکور روی سرویسهای اینترنتی بزرگ چین همچون شرکتهای تجارت الکترونیک مختلف مانند تابائو (زیر مجموعه علی بابا) یا JD.com تاثیر بگذارد. علاوه بر آن قوانین شامل سرویسهای پرداخت مانند «علی پی» یا «وی چت پی» هم می شود. «اداره دولتی تنظیم بازار چین»(SAMR) این قوانین را وضع کرده که طبق آن شرکت ها از برخی اقدامات منع می شوند؛ مانند اجبار شرکت ها به انتخاب میان شرکتهای اینترنتی بزرگ در چین. البته چنین روندی از مدت ها قبل در چین رواج داشته است. علاوه بر آن طبق قوانین جدید تعیین قیمت، محدود کردن فناوری ها و استفاده از اطلاعات و الگوریتم ها برای دستکاری در بازار هم ممنوع می شود. به قول SAMR این دستورالعمل رفتارهای انحصارگرایانه در پلت فرم های اقتصادی را متوقف و از رقابت سالم در بازار محافظت می کند. طی ماه های اخیر چین در مورد شرکتهای فناوری خود اقدامات سختگیرانه تری انجام داده است. سال قبل میلادی قانونگذاران این کشور فرآیند عرضه اولیه ۳۷ میلیارد دلاری سهام «آنت گروپ» (زیر مجموعه علی بابا) در بورس را متوقف کردند و سپس در دسامبر ۲۰۲۰ تحقیقاتی در شرکت مادر آن شروع شد.
منبع: seomeo.ir