حذف ۶۰۰ برند چینی از آمازون به سبب نقض قوانین

حذف ۶۰۰ برند چینی از آمازون به سبب نقض قوانین

سئو مئو: آمازون 600 برند چینی را در پلت فرم خود ممنوع کرده است برای اینکه آنها قوانین شرکت همچون سوءاستفاده از نقدهای کاربران درباره محصولات را نقض کرده اند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ورج، چندماه قبل بطور مرموزی چند فروشنده گجت همچون آئوکی ام پاو، راو پاور، واواترونیک از پلت فرم آمازون ناپدید شدند. حالا بتازگی مشخص شده این شرکت آمریکایی بیش از ۶۰۰ برند چینی را در پلت فرم خرده فروشی آنلاین خود حذف کرده است. این شرکت طی ۵ ماه گذشته سختگیری هایی را برای فروشندگان در سراسر جهان انجام داده و دلیل آنرا نیز بطور واضح اعلام نموده است. سخنگوی آمازون به این رسانه اعلام نمود این ۶۰۰ برند عامدانه و مرتباً قوانین پلت فرم را به ویژه درباره سواستفاده از نقدهای کاربران درباره محصولات را نقض کرده و بنابراین حذف شده اند. نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست نیز قبلاً از حذف این تعداد برند چینی در پلت فرم آمریکایی آگاهی داده بود. سختگیری های آمازون بر برندهای حاضر در پلت فرم خرده فروشی اش بعد از آن شروع شد که گزارشی از نشریه وال استریت ژورنال نشان داد شرکت هایی مانند راو پاور در ازای نوشتن کامنت برای محصولات به کاربران کارت هدیه می دهد. این در شرایطی است که آمازون در سال ۲۰۱۶ میلادی استفاده از روش های انگیزشی برای دریافت نقد درباره محصولات را ممنوع کرد. تعدادی از پیشنهادات شرکتها برای دریافت نقدهای مثبت به شکل برنامه پایلوت VIP یا تمدید ضمانتنامه محصول ارائه می شود. برخی دیگر از شرکتها بعد از آنکه کاربر نقدی منفی نوشت در ازای حذف آن، سرویس هایی مانند بازپرداخت کامل وجه، ارائه کالای رایگان یا وجه نقد به وی پیشنهاد می کنند. هنوز معلوم نیست دقیقا کدام برندهای چینی توسط آمازون حذف شده اند.

منبع: