حاكمیت سایبری در خارج از كشور -۲۲۰ محتوای پلت فرم های پخش زنده در چین پاکسازی می شود
سئو مئو: رگولاتور اینترنت چین کمپینی 2 ماهه برای پاکسازی هرج و مرج در پلت فرم های پخش زنده و انتشار ویدیو های کوتاه را آغاز نموده است. این قسمتی از برنامه وسیع تر برای ترویج محتوای مناسب و قانونی می باشد.
به گزارش سئو مئو به نقل از رویترز، اداره فضای سایبری چین در اطلاعیه ای اعلام نمود در شروع روی اصلاح محتوای زشت، عجیب، جعلی، مبتذل و مروج قمار تمرکز می کند. طرح پاکسازی ۲ ماهه شرکت های شبکه چند کانالی (MCN)، ویدئو های کوتاه و همین طور حساب هایی که محتوای غیرقانونی منتشر می کنند را هدف قرار می دهد. اضافه شدن شرکت های MCN به برنامه پاکسازی، نشان دهنده نگرانی های بیش از پیش مقامات درباره شرکت هایی است که در فراگیر شدن محتوا در شبکه های اجتماعی چینی نقش دارند. چنین سازمان هایی که بطور معمول چند اینفلوئنسر آنلاین را مدیریت می کنند، در ماه های اخیر به سبب مواردی مانند فرار مالیاتی به شدت تحت تحقیقات و بررسی های موشکافانه بوده اند. پلت فرم های پخش زنده و انتشار ویدیو های کوتاهی که نتوانند منبع و ماهیت درآمد شبکه یا اپراتورهای حساب های کاربری خودرا مشخص کنند و یا برای فرار مالیاتی درآمدهایشان را اعلام نکنند، در این برنامه دو ماهه هدف قرار می گیرند. سال قبل چین برنامه ای برای حذف بیش از یک میلیون حساب کاربری آنلاین و هزاران وب سایت صرف کرد تا فضای اینترنتی بسازد که نشاندهنده ارزش های سوسیالیستی کشور باشد.