آزمایش ابزار جدید درآمدزایی در اینستاگرام
سئو مئو: اینستاگرام سرگرم آزمایش یک قابلیت انعام دهی است که راه جدیدی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی فراهم می آورد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، این توانایی آزمایشی که در داخل اینستاگرام، “گیفتس” (Gifts) نامیده می شود، تولیدکنندگان محتوا را قادر می سازد بوسیله ریلزها (کلیپ های ویدیویی کوتاه) پول دربیاورند. این خبر اولین بار توسط بیزنس اینسایدر منتشر گردید.
سخنگوی شرکت مِتا پلتفرمز – شرکت مادر اینستاگرام- به وب سایت فناوری تِک کرانچ درباره ی این ابزار اظهار داشت: این توانایی یک نمونه اولیه داخلی بوده و بصورت بیرونی آزمایش نشده است.
این قابلیت اولین بار توسط الساندرو پالوسی، طراح برنامه معروف در ژوییه که اینستاگرام سرگرم طراحی این توانایی تحت نام “تقدیر محتوا” بود، کشف شد. برمبنای اسکرین شات هایی که پالوسی منتشر کرد، این توانایی به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد گزینه ای را فعال کنند که به هواداران آنها امکان می دهد گیفت به آنها ارسال نمایند. تولیدکنندگان محتوا همین طور می توانند واجد بودن استفاده از این توانایی را در تب جدید گیفت در تنظیمات اپلیکیشن خود چک کنند. این اسکرین شات ها همین طور نشان می دهند کاربران می توانند گیفت را بوسیله دکمه ای که در آخر ریلز قرار دارد، ارسال نمایند.
گیفتس تنها قابلیت انعام دهی مِتا نیست. اینستاگرام در سال ۲۰۲۰، قابلیت “بج” (Badges) را عرضه نمود که به کاربران امکان می دهد حمایت خود از تولیدکنندگان محتوا را در هنگام ویدئو های زنده نشان دهند. بج می تواند بین ۹۹ سنت، ۱.۹۹ دلار یا ۴.۹۹ دلار ارزش داشته باشد.
هنگامی که بجی را هنگام تماشای یک ویدیوی زنده خریداری می کنید، یک آیکن قلب کنار نام شما در قسمت نظرات ظاهر می شود. با افزوده شدن احتمالی گیفت، اینستاگرام برای تولیدکنندگان محتوا راهی برای درآمدزایی بوسیله پخش زنده و ریلز فراهم می آورد.
البته باید دقت کنیم که مانند هر قابلیت داخلی دیگری، مشخص نیست اینستاگرام چه زمانی می خواهد قابلیت گیفت را به کاربران عرضه نماید. عرضه این توانایی حیرت انگیز نیست برای اینکه پلت فرم های دیگر تا حالا ابزارهای مشابهی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا عرضه نموده اند.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، تیک تاک که بزرگترین رقیب اینستاگرام است، انعام دهی مستقیم برای تولیدکنندگان محتوا را دسامبر گذشته معرفی نمود. به علاوه، توییتر در ماه مه سال ۲۰۲۱ قابلیتی به نام Tip Jar عرضه نمود که طراحی شده است تا به کاربران اجازه دهد با طی چند مرحله، به تولیدکنندگان محتوا انعام فوری دهند. حتی تامبلر هم یک قابلیت Tip Jar دارد که اوایل سال میلادی جاری افتتاح شد.