تقدیر قوه قضاییه از ایرانسل برای آگاهی بخشی به جامعه
به گزارش سئو مئو، معاون اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ضمن حضور در ساختمان مرکزی ایرانسل و دیدار با مدیرعامل ایرانسل، بر توسعه همکاریهای در میان با هدف ارتقای کیفیت عرضه خدمات به مردم تاکید کرد.
به گزارش سئو مئو به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دکتر اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، عصر روز گذشته ۸ آبان ۱۴۰۱، به همراه تعدادی از مدیران این معاونت، شامل دکتر رضا مسعودی فر قائم مقام معاونت، دکتر محمدرضا قنبری مدیرکل برنامه ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم شناسی، دکتر اسماعیل حسن زاده مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی، دکتر حسین پورمند مدیرکل جلوگیری از وقوع جرم، اسماعیل نوروزی مشاور ارشد معاونت و اکبر تهرانی دبیر ارتقای آگاهی های حقوقی و اطلاع رسانی، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید و ضمن دیدار و گفتگو با دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و تعدادی از معاونان و مدیران بخش های مختلف ایرانسل، با جدید ترین اقدامات و فعالیتهای ایرانسل در توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و عرضه خدمات دیجیتال، آشنا شد. در این دیدار، ضمن بیان تاریخچه شکل گیری ایرانسل و وضعیت ارتباطات همراه در ایران، قبل و پس از تأسیس ایرانسل، گزارشی هم از وضعیت پوشش شبکه ایرانسل در نسل های مختلف ارتباطی، توسعه صنعت و تحول دیجیتال بر بستر شبکه نسل پنجم تلفن همراه (۵G) و سرمایه گذاری ایرانسل در کسب وکارهای دانش بنیان و دیجیتال عرضه شد. تشریح اقدامات انجام شده در مرکز عملیات شبکه (NOC) و «سامانه بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance)» ایرانسل و هم اقدامات نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در عرضه خدمات دیجیتال به مردم و ایجاد زنجیره خدمات دیجیتال ایرانسل برای توانمندسازی کسب وکارهای دیجیتال، بخش دیگری از این دیدار بود. فعالیتهای ایرانسل در حوزه پایداری و سرمایه گذاری اجتماعی و جایگاه ایرانسل بعنوان «موفق ترین پروژه محرومیت زدایی ارتباطی در ایران» و هم دستاوردهای ایرانسل در زمینه تحقیق و توسعه و بومی سازی، همچون دیگر مواردی بود که گزارش آن به معاون اجتماعی قوه قضاییه عرضه شد. در این دیدار، همینطور راهکارهای سازمانی ایرانسل و هم اقدامات ایرانسل در مورد فرایندهای استعلامات قضایی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در حوزه جلوگیری از وقوع جرم و کوشش برای رفع نقصها احتمالی موجود در فرایندهایی که پتانسیل زمینه سازی برای سوءاستفاده مجرمان را دارد، بررسی و تشریح شد.
مدیرعامل ایرانسل: سرمایه گذاری های ایرانسل، الگویی برای توسعه کسب و کارها است مدیرعامل ایرانسل در این دیدار، گزارشی از برنامه ایرانسل برای توسعه عرضه تجاری نسل پنجم تلفن همراه در ایران و چشم انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و هم اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی و عرضه اینترنت پرسرعت در این مناطق را عرضه داد. وی با اشاره به اینکه بیشتر از نیمی از حجم ترافیک دیتای کشور روی شبکه ایرانسل قرار دارد، ضمن اشاره به روند پرسرعت توسعه فراگیر شبکه نسل پنج تلفن همراه ایرانسل در سرتاسر کشور اظهار داشت: ۵G بستر تحول دیجیتال در کشور است، چون هم کیفیت تجربه مشترک را بالا می برد و هم خدمات دیجیتال به سازمان ها و کارخانه های مختلف، بر بستر آن قابل عرضه است. عباسی آرند همینطور ضمن اشاره به فعالیتهای ایرانسل در حوزه تحقیق و توسعه و بومی سازی و برنامه پنج ساله ایرانسل در این حوزه، به حمایت ایرانسل از بومی سازی مودم های خانگی و تقدیر وزارت صمت از این اقدامات، بعنوان یک نمونه موفق بومی سازی اشاره و بر لزوم توسعه بیشتر از پیش این روند، تاکید کرد. وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های انجام شده توسط ایرانسل، می تواند الگویی برای توسعه کسب و کارها باشد، به سرمایه گذاری نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در شرکت اسنپ اشاره نمود که سبب شده است خدمات این شرکت، از تاکسی یاب آنلاین به سوپراپلیکیشن اسنپ با گستره ای از خدمات به شهروندان بدل شود. مدیرعامل ایرانسل همینطور یکی از ظرفیت های مغفول در کشور را حوزه تولید محتوا دانست و با اشاره به اینکه یکی از رسالت های همه ما کوشش برای توسعه و افزایش کمی و کیفی در این حوزه می باشد، خاطرنشان کرد: محتوای فاخر و متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی، هم می تواند اثر اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و هم اگر در چارچوب توسعه کسب و کار به آن نگاه نماییم، دارای اثر اقتصادی می باشد.
ایرانسل؛ یک راهنمای همیشگی معاون اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم در این دیدار، ضمن تشکر از دکتر عباسی آرند و مدیران ایرانسل که با هدف کمک به مردم، همکاری خوبی را با قوه قضاییه داشته اند، اظهار داشت: اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در حوزه اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی برای جلوگیری از وقوع جرم، نتایج و اثرات مفیدی داشته که به سهم خودم از اقدامات مجموعه مدیریتی شما تشکر می کنم. وی ضمن اشاره به پیشرفت های فنی و تغییر مأموریت ها و تحول نهادها در دنیای جدید، اضافه کرد: باید به دنبال کاهش اثرات منفی فرهنگی اجتماعی فناوری های نوین باشیم و در صورتیکه مراقب نباشیم، فرصت های موجود در این فضای جدید، به تهدید تبدیل می شود. جهانگیر خاطرنشان کرد: مجموعه هایی مانند ایرانسل، با حضور در جامعه امروز، نقش یک فرهنگ جیبی، معلم دائمی و راهنمای همیشگی را در کنار مردم ایفا می کنند و این شرایط، به قدری مردم را تحت تاثیر قرار داده که مثلاً در یک خانواده، فرزندان امکان دارد به خاطر اشتغال به تلفن همراه، نبود والدین را حتی احساس نکنند. وی با اشاره به اینکه همه ما علاوه بر وظیفه تخصصی، وظیفه پرداختن به صدمه های اجتماعی با هدف کاهش شکاف نسلی موجود را داریم و نباید تصور کرد که فقط امثال صداوسیما و دستگاههای فرهنگی در این حوزه مسؤولیت دارند، تاکید کرد: در این حوزه کارهای خوبی در همه حوزه ها همچون در ایرانسل انجام شده ولی حجم تهاجم فرهنگی روی ارزش ها به قدری سنگین است که اگر به صورت جهادی وارد عرصه نشویم، موفق نخواهیم بود. معاون اجتماعی قوه قضاییه، همینطور با تاکید بر ضرورت افزایش بیشتر از پیش تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از وقوع جرائمی مانند کلاهبرداری و…، خواهان گسترش بیشتر از پیش همکاریهای دو جانبه برای افزایش کیفیت خدمات عرضه شده به مردم و افزایش احساس رضایتمندی عمومی از این خدمات شد.
منبع: سئو مئو