رگولاتوری اعلام كرد؛ بیشترین حجم شکایات ارتباطی مشترکان در ۲۰ استان
به گزارش سئو مئو، در شش جلسه کمیته عالی محافظت از حقوق مصرف کننده، به شکایات ثبت شده ۲۰ استان کشور در سامانه ۱۹۵ رسیدگی و در مورد آنها تصمیم گیری شد.
به گزارش سئو مئو به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کمیته عالی محافظت از حقوق مصرف کننده در جلساتی مجزا، ۱۲۷ شکایت ثبت شده مشترکین شرکت مخابرات ایران در استانهای زنجان، گیلان، قزوین، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، کرمان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، مازندران، سیستان و بلوچستان، همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) که در فرایند تعیین شده این سامانه بی پاسخ مانده بود را بررسی و رسیدگی کرد.
از مجموع ۱۲۷ شکایتی که در این جلسات بررسی گردید مشکل در ارتباط با ۵۳ شکایت رفع و این شکایات مختومه اعلام شدند. بر مبنای آمارهای موجود، استانهای فارس با ۲۰ شکایت، گیلان با ۱۶ شکایت و آذربایجان شرقی با ۱۳ شکایت بیشترین آمار شکایات باز را به خود اختصاص داده بودند.
بر اساس این گزارش، عدم رعایت تعرفه مکالمه، قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم واگذاری خط تلفن ثابت، مغایرت در محاسبه هزینه های قبض، عدم پاسخگویی مناسب و عرضه خدمات پشتیبانی نامطلوب، هزینه نصب و راه اندازی سرویس و عدم واگذاری سرویس، تأخیر در نصب و راه اندازی سرویس، قطع سرویس تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس عرضه شده، عدم خروج از PCM، سلب امتیاز خط مشترک و تغییر شماره در کابل برگردان بیشترین حجم شکایات ثبت شده توسط مشترکین این مناطق در سامانه ۱۹۵ را داشته اند.
این جلسات با حضور مدیرکل دفتر محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، نمایندگان روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز بازرسی و دفتر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات، مدیران کل مناطق ۹ گانه رگولاتوری، مدیران مناطق مخابراتی استان ها و نماینده شرکت مخابرات ایران برگزار گردید.