شروع کمپین گسترده اسنپ برای آگاهی بخشی سرطان سینه

شروع کمپین گسترده اسنپ برای آگاهی بخشی سرطان سینه

سئو مئو: اسنپ هر سال از 10 مهر تا 10 آبان (ماه اکتبر) کمپین گسترده ای از طرف این شرکت در ارتباط با آگاهی بخشی درباره ی سرطان سینه در ابعاد مختلف اجرا می کند.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، امروزه آگاهی بخشی، پیشگیری و تشخیص سریع به مهم ترین راه های مقابله با سرطان تبدیل گشته اند. به همین مناسبت، هر سال از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان (ماه اکتبر) را در سرتاسر جهان به عنوان ماه آگاهی بخشی در مورد سرطان سینه در نظر می گیرند. طبق گزارش روابط عمومی اسنپ در بازه ی زمانی یاد شده کمپین گسترده ای از طرف این شرکت در ارتباط با آگاهی بخشی درباره ی سرطان سینه در ابعاد مختلف اجرا می شود. هدف از اجرای این کمپین مشارکت در اطلاع رسانی موثر در مورد راه های پیشگیری، خودمراقبتی و غربالگری سرطان سینه است.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، طبق داده های مطالعه ای که در آوریل سال جاری میلادی (۲۰۲۴) بروزرسانی و در «ژورنال سرطان برای پزشکان» (CA) انتشار یافت، در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲/۳ میلیون زن در جهان به سرطان سینه مبتلا شدند. از این تعداد، ۶۷۰ هزار نفر در سرتاسر جهان جان خودرا از دست دادند. روابط عمومی اسنپ اعلام نمود: «با توجه به ابعاد گسترده و فراگیری این موضوع، این شرکت قصد دارد در کمپین خود هم راستا با تکیه بر اهمیت تشخیص سریع در پایین آوردن میزان مرگ ومیر ناشی از سرطان سینه آگاهی بخشی بیشتر درباب راهکارهای پیشگیری، خودمراقبتی و اطلاع رسانی در مورد عوامل خطرزا و علایم هشداردهنده سرطان را در دستور کار قرار دهد.»

معرفی کمپین

«

آگاهی بخشی سرطان پستان

»

اسنپ

باتوجه به اهمیت موضوع، گروههای هدف متنوعی را برای کمپین «آگاهی بخشی سرطان پستان» در نظر گرفته و این کمپین را در ۳ بخش آگاهی بخشی به کاربران مسافر، آگاهی بخشی به کاربران راننده، و آگاهی بخشی به همکاران اسنپ اجرا می کند.
این سوپراپلیکیشن در کمپین «تشخیص سریع سرطان سینه قدمی بزرگ تا درمان» علاوه بر آگاهی بخشی، به پیشبرد راهکارهایی برای پیشگیری و تشخیص سریع می پردازد.
بخش اول: آگاهی بخشی به کاربران مسافران در طرح نیکوکاری کلاب
اسنپ هجدهمین طرح نیکوکاری کلاب خودرا به آگاهی بخشی کاربران مسافر درباره ی سرطان سینه مختص کرده است. در این بخش، علاوه بر آگاهی بخشی، راه حل پیشگیری و تشخیصی سرطان سینه نیز در نظر گرفته شده است. اسنپ با همکاری موسسه خیریه «بهنام دهش پور» در نظر دارد طرح «مشارکت در خرید دستگاه ماموگرافی سه بعدی برای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم» را در بخش نیکوکاری کلاب اجرا نماید. بعد از بررسی درخواست این بیمارستان و نیازسنجی انجام شده توسط موسسه خیریه بهنام دهش پور، به علت دسترسی آسان، پذیرش انواع بیمه، نرخ پایین تعرفه های درمانی و تشخیصی و وجود کادر علمی مجرب، مشارکت در نیازمندی های این بیمارستان در اولویت قرار گرفت.
کاربران مسافر می توانند با اهدای امتیازهای کلاب خود، بدون پرداخت هیچ مبلغی، در این طرح مشارکت کنند. اسنپ در ازای هر ۲ هزار امتیاز کاربران مبلغ ۴ هزار تومان برای پیشبرد طرح به خیریه پرداخت خواهدنمود. در این بخش از کمپین، ضمن اجرای طرح نیکوکاری کلاب، مخاطبان اسنپ بوسیله اطلاع رسانی های متنوع در مورد ابعاد مختلف سرطان سینه باخبر می شوند.
بخش دوم: آگاهی بخشی به کاربران راننده اسنپ
در کمپین «آگاهی بخشی سرطان پستان» مهم ترین سرمایه اسنپ یعنی کاربران راننده نیز در نظر گرفته شده اند. باشگاه رانندگان اسنپ قصد دارد بوسیله کانال های اطلاع رسانی خود آگاهی بخشی نسبت به سرطان سینه را در دستور کار قرار دهد. در این راستا، یکی از اپیزودهای رادیو اسنپ به موضوع آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مورد این نوع سرطان اختصاص داده می شود. در این اپیزود دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی، در مورد علایم اولیه سرطان پستان، نحوه خودمراقبتی، راه های پیشگیری و اهمیت تشخیص سریع سرطان سینه آموزش هایی را ارائه می دهد.
بخش سوم: آگاهی بخشی به همکاران اسنپ
در مسیر اطلاع رسانی درباره ی سرطان پستان، واحد منابع انسانی اسنپ با همکاری موسسه خیریه «بهنام دهش پور» محتوا و ویدئوی آموزشی تهیه کرده است و در اختیار همکاران مجموعه قرار می دهد. در این ویدئو دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی در مورد علایم اولیه سرطان پستان، نحوه خودمراقبتی، راه های پیشگیری و اهمیت تشخیص سریع سرطان سینه آموزش هایی را ارائه می دهد.
از سوی دیگر، بازارچه خیریه ای نیز با مشارکت موسسه همکار برای کارکنان اسنپ برگزار شده و عواید حاصل از آن بطور مستقیم به موسسه همکار و برای تامین قسمتی از هزینه های درمان بیماران دچار سرطان سینه اهدا می شود.

تشخیص سریع سرطان سینه قدمی بزرگ تا درمان

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت که در سال ۲۰۲۲ انتشار یافته است شایع ترین سرطان در زنان ایران سرطان سینه است. این سرطان در کل جمعیت کشور نیز با شیوع ۱۱/۳ درصدی دومین سرطان شایع گزارش شده است.
تشخیص سریع سرطان سینه سبب افزایش اثربخشی درمان، کاهش عوارض درمان و کاهش مرگ ومیر می شود. این مورد نه فقط به نفع بیماران و خانواده های آنان است، بلکه می تواند با کاهش هزینه ها و مدیریت بهتر منابع پزشکی تأثیر مثبت و قابل توجهی بر جامعه و سیستم بهداشت و درمان داشته باشد. به همین دلیل، ترویج معاینات منظم و دوره ای توسط پزشک متخصص باتوجه به سن و سابقه خانوادگی افراد و آگاهی بخشی در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
دلایل بروز سرطان سینه هنوز برای پژوهشگران و پزشکان ناشناخته است، اما امروزه عواملی شناسایی شده که احتمال داده می شود خطر مبتلاشدن به سرطان سینه را زیاد می کند. همچون این موارد می توان به افزایش سن، ژنتیک و وجود تاریخچه خانوادگی سرطان پستان، سابقه مبتلاشدن به سرطان پستان، بلوغ زودرس، تاخیر در یائسگی، عدم حاملگی یا حاملگی در سنین بالای ۳۰ سال، عدم شیردهی، چاقی، مصرف دخانیات، کم تحرکی و غیره اشاره نمود. پژوهشگران معتقدند رژیم غذایی سالم و عادت های زندگی سلامت محور مانند ورزش روزانه می تواند خطر بروز سرطان را کم کند.